طرح توجیهی نیروگاه خورشیدی 100 کیلو وات doc" + pdf 98"

 طرح توجیهی نیروگاه خورشیدی pdf و word نگارش شده در سال 98

هدف از نوشتن طرح توجیهی نیروگاه خورشیدی احداث یک نیروگاه خورشیدی به ظرفیت 100 کیلووات است . طرح توجیهی موجود دارای فایل word  و pdf هست و اطلاعات و برآورد هزینه‌ها در سال 98 انجام‌شده است. طرح توجیهی اقتصادی نیروگاه خورشیدی بسیار دقیق نوشته‌شده است و همه اطاعات لازم به همراه هزینه‌ها در سال 98 برآورد شده است.
 
نیروگاه خورشیدی

مقدمه

حتماً شما هم تابه‌حال اسم انرژی‌های تجدید پذیر را شنیده‌اید، با توجه به افزایش مصرف انرژی و نگرانی‌های وابسته به انرژی تجدید پذیر در بسیاری از کشورها انرژی خورشیدی بسیار مورد اهمیت قرارگرفته است.انرژی خورشیدی یکی از سریع‌ترین منابع انرژی در حال رشد در جهان است .
با توجه به محدودیت‌های سوخت‌های فسیلی و همچنین افزایش آگاهی عمومی مردم از اثرات و پیامدهای ناشی از آلودگی‌های  زیست‌محیطی و تغییرات آب و هوایی استفاده از انرژی خورشیدی به دلیل کاهش هزینه‌های تولید و همچنین کاهش آلاینده‌های هوا و گازهای گلخانه‌ای ناشی از اجرای این طرح باعث شده است که طرح نیروگاه خورشیدی رشد چشمگیری داشته باشد.
طرح توجیهی نیروگاه خورشیدی نگارش سال 98  است.
 
طرح توجیهی نیروگاه خورشیدی
 
طرح توجیهی نیروگاه خورشیدی 1400
 

 امروزه شش شيوه توليد برق از نور خورشيد شناخته‌شده است که عبارت‌اند از:

١ -آیينه خورشيدي
٢ -سهمي گون دریافت‌کننده مرکزي
٣ -آیینه‌های مشجمي (بشقابي – استرینگ)
٤ -دودکش خورشيدي ٥ -استخر خورشيدي
٦ -سلول‌های نوري (فتوولتائيك)
. توليد برق توسط سیکل‌های ترکيبي پيوندي (استفاده از سوخت فسيلي و انرژي خورشيدي) نيز مراحل مطالعات امکان‌سنجی را پشت سر می‌گذارند. تقریباً %80 از الكتریسيته خورشيدي توسط نيروگاه حرارتي - خورشيدي و % 20 بقيه به‌وسیله نيروگاه برق نوري (فتوولتائيك) توليد می‌شود. توليد الكتریسيته از چند وات تا به‌اندازه یك نيروگاه معمولي توسط فن‌آوری‌های برق خورشيدي امکان‌پذیر است. پيشرفت فن‌آوری برق خورشيدي درنتیجه فعالیت‌های تحقيقاتي، امكان رقابت برق را با سایر روش‌های توليد برق پدید خواهد آورد.
نیروگاه خورشیدی

عوامل مهم در احداث نیروگاه خورشیدی:

برای احداث نیروگاه خورشیدی لازم است که ملزومات اولیه حتماً رعایت شود.

1- وجود فضای مناسب
یکی از مواردی که در احداث نیروگاه خورشیدی بسیار اهمیت دارد وجود فضای کافی برای نصب مولدها است.
در احداث نیروگاه خورشیدی شما به فضایی نیاز دارید که بتواند در آنجا کار نصب سازه‌ها، انورتر، متعلقات جانبی را بتوانید نصب کنید.

2- عدم سایه اندازی روی پنل های خورشیدی
همچنین باید توجه داشته باشید که سازه‌ها بر روی یکدیگر سایه نیندازند و سازه‌ها طوری نصب بشوند که نظافت دوره‌ای سازه‌ها امکان‌پذیر باشد.
برای هر کیلووات مولد خورشیدی با توجه به نوع سازه‌ای که استفاده می‌کنید به فضای بین 6 تا 10 متر احتیاج دارید.

3- استحکام ساختمان
حتماً دیده‌اید که گاهی سازه‌های خورشیدی را روی بام ساختمان‌ها نصب می‌کنند، در صورت نصب سازه بر روی ساختمان لازم است که حتماً ساختمان برای نصب سازه و فندانسیون و متعلقات جانبی استحکام و مقاومت کافی را داشته باشد.

دقت داشته باشید برای نصب سازه‌ها روی ساختمانی که تیرهای آهنی است لازم است که هر ردیف از آرایه‌های فئوولتائیک با تیرآهن‌های ساختمان دارای زاویه لازم باشد در غیر این صورت وزن آرایه‌ها روی چند تیرآهن تقسیم می‌شود.
نصب صفحه خورشیدی روی ساختمان

طرح توجیهی نیروگاه خورشیدی نگارش سال 98  است.
 
میزان تولید برق پنل های خورشیدی
دقت کنید که میزان انرژی که توسط پنل های خورشیدی تولید می‌شود بسیار اهمیت دارد، زیرا در آخر همه هزینه‌هایی که شما برای احداث یک نیروگاه خورشیدی هزینه می‌کنید با فروش برق تولیدشده توسط نیروگاه خورشیدی‌تان بازگشت خواهد داشت، به‌عبارت‌دیگر سود کار شما بستکی به میزان برق تولیدشده توسط پنل های خورشیدی دارد.

روش‌های توليد برق خورشيدي

 توليد برق خورشيدي امروزه در حال پیشرفت‌های نویدبخشی است. فن‌آوری‌های مربوط به آن به‌سرعت درحال‌توسعه بوده و درنتیجه قيمت برق با این روش‌ها به‌صورت مداوم کاهش می‌یابد به‌علاوه توجه روزافزون به اثرات مخرب زیست‌محیطی سایر انواع انرژي، مزایاي برق خورشيدي را آشكار می‌سازد اگر هزینه‌های خارجي سوخت‌های فسيلي (که عبارت است از اثر آن‌ها به محیط‌زیست) به قيمت این‌گونه انرژی‌ها اضافه می‌شود، هزینه توليد برق از روش‌های حرارتي – خورشيدي کمتر از هزینه تولید برق در نیروگاه سوخت فسيلي خواهد بود. نیروگاه‌های برق خورشيدي کمترین اثر را بر محیط‌زیست دارند این نیروگاه‌ها یا اصلاً گاز مخرب منتشر نمی‌کنند یا مقدار ناچيزي منتشرمی کنند.
 

* نیروگاه خورشیدی بر مبنای تبدیل نور خورشید به برق، یا به‌صورت مستقیم با استفاده از فتوولتائیک (PV) یا به‌طور غیرمستقیم با استفاده از انرژی خورشیدی متمرکز (CSP) استوار است.
فتوولتائیک نور را به جریان الکتریکی با استفاده از اثر فوتوالکتریک تبدیل می‌کند. بزرگ‌ترین نیروگاه فتوولتائیک در جهان، نصب و راه‌اندازی سیستم تولید انرژی خورشیدی 354 مگاوات (SEGS) CSP واقع در کویر Mojave، کالیفرنیا بود.



 
نیروگاه خورشیدی

مهم‌ترین اثر زیست‌محیطی نیروگاه‌های

مهم‌ترین اثر زیست‌محیطی نیروگاه‌های خورشيدي، نياز به زميني با وسعت زیاد معادل ١٥ جویب فرنگي (هر جویب فرنگي چهار هزار و چهل‌وهفت مترمربع است) براي ظرفيتي معادل یك مگاوات برق است البته باید خاطرنشان کرد که این مقدار زمين کمتر از زمين موردنیاز براي استخراج و حمل زغال‌سنگ به روباز زغال‌سنگ به نیروگاه‌های زغال سوز یا زمين موردنیاز نیروگاه‌های آبي با همين توان توليد است. همچنين در مناطقي مانند بیابان‌ها یا کویر کسر زمين ارزش چنداني نداشته و براي توليدات دیگر موردنیاز نيست امكان نصب نیروگاه‌های خورشيدي وجود دارد. امروزه شيوه توليد برق توسط آیینه‌های سهمي گون، جایگزیني براي شیوه‌های معمول توليد برق است. تا پایان قرن جاري ميلادي، برج خورشيدي و آیینه‌های مشجمي، جایگزین جدیدي براي نیروگاه‌های سوخت فسيلي به‌حساب خواهند آمد با پیشرفت‌های نویدبخش فن‌آوری‌های توليد برق خورشيدي تا قرن بيست و یكم ميلادي (قرن حاضر) شیوه‌های مختلف توليد برق خورشيدي سهم قابل قبولي از مجموع توليد برق را به خود اختصاص خواهند داد.
طرز کار نیروگاه خورشیدی

هزینه احداث نیروگاه خورشیدی

برای علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در احداث نیروگاه خورشیدی هزینه احداث نیروگاه خورشیدی و همچنین درآمد حاصل از این کار بسیار مهم است.
لازم است بدانید که طبق برآوردهایی که در سال 98 در خصوص احداث نیروگاه‌های خورشیدی انجام‌شده برای نصب و راه‌اندازی نیروگاه 20 کیلووات خورشیدی نیاز به 145 میلیون تومان سرمایه‌دارید.
همچنین برای نصب و راه‌اندازی نیروگاه 100 کیلووات خورشیدی با توجه به استفاده از فاکتورهایی که در قیمت نهایی تأثیرگذارند نیاز به سرمایه 500 تا 550 میلیون تومان دارید.
نیروگاه خورشیدی

درآمد نیروگاه خورشیدی

درآمد نیروگاه خورشیدی با توجه به میزان برق تولیدی در نیروگاه متفاوت است، معمولاً نیروگاه خورشیدی 20 کیلوواتی به خاطر هزینه نصب پایین‌تری که دارد بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرد، با توجه به اینکه شرکت توزیع بابت تولید هر کیلووات ساعت انرژی در نیروگاه‌های زیر 20 کیلووات 856 تومان و برای بالای 20 کیلووات 756 تومان به سرمایه‌گذاران پرداخت می‌کند، درآمد یک نیروگاه 20 کیلوواتی در ماه 2 تا 2 میلیون 500 هزار تومان است.
در خصوص سیستم‌های خورشیدی خانگی می‌توان بهترین بازه برای سیستم‌های متصل به شبکه را 5 تا 7 میلیون و برای سیستم‌های منفصل از شبکه را 11 تا 13 میلیون تومان دانست.نرخ خرید تضمینی برق در سال 97
 

تجهیزات موردنیاز نیروگاه خورشیدی 20 کیلوواتی:

1. 20.000 وات پنل خورشیدی ساخت ایران
2. یک دستگاه انورتر 20 کیلووات متصل به شبکه
3. سازه فولادی گالوانیزه گرم مطابق دستورالعمل نصب سیستم‌های فتوولتاییک
4. 9 درصد مالیات
قوانین:
1- اخذ تفاهم‌نامه خرید تضمینی برق از شرکت توزیع برق شهرستان توسط کارفرما.
الزامات:
1- داشتن انشعاب برق سه فاز 32 آمپر یا بالاتر
طبق قوانین مالیاتی کشور به قیمت اعلامی 9 درصد مالیات بر ارزش‌افزوده اضافه می‌گردد.

مطالعه بیشتر در مورد نیروگاه خورشیدی 100 کیلووات
 
 
*** توجه : این طرح توسط شرکت الماس طرح البرز تهیه و نگارش شده است و هر گونه کپی برداری از طرح و مطالب سایت حرام و غیر قانونی است و پیگرد قانونی دارد.
 
 
 
 
خلاصه گزارش طرح توجیهی نیروگاه خورشیدی 100 کیلو وات 98

1-عنوان فعاليت:

احداث نیروگاه خورشیدی

2-ظرفيت :

100 کیلووات

3-مجري طرح:

-

4-محل اجرا :

-

5-اشتغال طرح :

1نفر

6-سرمايه ثابت طرح :

6830.55میلیون ریال

7-سرمايه در گردش :

44.88میلیون ریال

8-سرمايه گذاري کل طرح :

6875.43میلیون ریال

9-ميزان زمين طرح :

1000متر مربع

10-ميزان زمين بنا :

15متر

11-ميزان تسهيلات مورد نياز :

5500.34میلیون ریال

12-نوع تسهيلات :

وام 5 ساله

13-نقطه سربه سر :

56.74%

14-مدت برگشت سرمايه :

7 سال

15-نرخ بازدهي سرمايه :

28.24%

16-تورم :

 7 %  بر اساس قیمت پیشنهادی وزارت نیرو در طی 20 سال

16-نرخ تنزیل :

12 %

 

طرح موجود 30 صفحه فایل  پی دی اف و ورد می باشد. (  word - pdf ) نگارش سال 98 

 

خرید آنلاین
خرید

نویسنده

سمیه ملکی
  قیمت:30000تومان

ممکن است از این مطالب خوشتان بیاید

مطالب مرتبط

دیدگاه های شما

افزودن یک دیدگاه