طرح بسته بندی حبوبات

طرح بسته بندی حبوبات

تعریف بسته‌بندی

بسته‌بندی به معنای نگهداری حبوبات و یا کلاً هر محصولی در قالب یک بسته، پاکت و یا بسته‌بندی‌های پلاستیکی است. بسته‌بندی خوب خودش یک ابزار بازاریابی است.
وقتی به بسته‌بندی فکر می‌کنید لازم است که این را در نظر بگیرید که محصول شما چه پیامی را به خریداران و مصرف‌کنندگان می‌رساند.
به خود و خریدهایی که انجام می‌دهید فکر کنید، به اینکه محصولات و برندهای موردعلاقه شما همه یک‌چیز مشترک دارند: اینکه آن‌ها به‌یادماندنی هستند.
طرح بسته بندی حبوبات

مزایای بسته بندی

1-    بسته‌بندی حبوبات باعث می‌شود که حمل‌ونقل، نگهداری و انبار کردن حبوبات آسان‌تر باشد و همچنین رطوبت و خیس شدن حبوبات جلوگیری می‌کند.
2-    بسته‌بندی می‌تواند اطلاعاتی را درباره محصول به خریدار بدهد، وقتی حبوبات بسته‌بندی می‌شوند اطلاعاتی همچون تاریخ تولید، وزن، تاریخ انقضا و نام شرکت و اطلاعات دیگری روی بسته درج می‌شوند که موقع خرید به خریدار بسیار کمک می‌کنند.
3-    همچنین بسته‌بندی حبوبات باعث می‌شود که چیدمان محصولات در قفسه‌های فروشگاه‌ها آسان‌تر باشد.
وقتی حبوبات به صوت بسته‌بندی به فروشگاه‌ها عرضه می‌شوند، باعث می‌شود که مصرف‌کننده بدون کمک گرفتن از فروشنده و صرفاً با مشاهده اطلاعات روی بسته خرید خود را انجام دهد، همچنین اگر محصولی که در قالب بسته‌بندی ارائه ده باشد از کیفیت بالایی برخوردار باشد باعث می‌شود که مشتری در خریدهای بعدی با مشاهده آن برند که قبل خریداری کرده اقدام به خرید کند و به دنبال محصول دیگری نگردد و همین باعث بالا رفتن میزان فروش و درنهایت کسب سود بیشتر برای تولیدکننده باشد.

 

اهمیت بسته بندی مواد غذایی

بسته‌بندی اگر خوب و باکیفیت و با طراحی جدید انجام شود می‌تواند به‌عنوان زبان محصول شناخته شود، یعنی معرف محصول باکیفیت باشد و نظر خریدار را به خود جلب کند.

طرح بسته بندی حبوبات

امروزه بسته‌بندی از اهمیت بالایی برخوردار است. طرح بسته‌بندی فوق العلاده مهم است، تهیه و ارائه یک محصول بسته‌بندی‌شده با طرح خوب می‌تواند مشتریان را دوباره و دوباره برگرداند و میزان فروش را بالا ببرد.
انتخاب رنگ‌ها در طراحی بسته‌بندی بسیار مهم‌اند، رنگ‌ها در بسته‌بندی باعث می‌شوند که محصولات در خاطر مشتری بماند و باعث می‌شود که در انتخاب مشتری تأثیر می‌گذارد.
دستگاه های بسته بندی حبوبات
در بسته‌بندی انتخاب کاغذ، پلاستیک و رنگ و طرح روی بسته بسیار پراهمیت است. از اهمیت بسته بنید در بازاریابی محصولات نیز نمی‌توان چشم‌پوشی کرد.


جالبیک مثال جالب برای اینکه اهمیت بسته‌بندی را بهتر درک کنید:

خود را بجای مشتری در یک فروشگاه تصور کنید که در مقابل قفسه‌های فروشگاه ایستاده‌اید و محصولات در بسته‌بندی‌های مختلف بارنگ‌های جذاب در قفسه‌ها چیده شده‌اند، سؤال اینجاست در آن لحظه شما چکار می‌کنید؟
شروع به مقایسه بین محصولات و کیفیت و قیمت آن‌ها می‌کنیم، حتی در بعضی مواقع گفته‌ها و توصیه‌های دیگران را درباره خرید یک محصول به یاد می‌آوریم و در فروشگاه به دنبال آن محصول که توسط دوستانمان معرفی‌شده می‌گردیم.

اینجاست که اهمیت بسته‌بندی مشخص می‌شود وقتی یک محصولی در یک بسته‌بندی خاص توجه مشتری را جلب می‌کند، یعنی که در امر بازاریابی توانسته موفق عمل کند.

طرح بسته بندی حبوبات

نکات مهمی که در حین بسته‌بندی باید به آن توجه کنید:

خلاقیت در بسته بندی حبوبات

حبوبات وقتی بسته‌بندی می‌شوند باید وقتی در قفسه‌های فروشگاه‌ها قرار می‌گیرند توجه مشتری را جلب کنند، به همین خاطر بسیاری از شرکت‌ها و برندهای بزرگ هزینه‌های زیادی را صرف انتخاب طرح و رنگ بسته‌بندی می‌کنند تا محصول جذابی درنهایت وارد بازار کنند.
توضیحات روی بسته‌بندی
دستورالعمل‌ها و توضیحاتی که درباره محصول روی بسته‌بندی درج‌شده‌اند بسیار مهم هستند و باعث می‌شوند که مشتری راحت‌تر درباره خرید آن کالا تصمیم بگیرد و مشتری را ترغیب به خرید آن محصول کند.
خلاقیت در بسته بندی حبوبات

تفکیک

بسته‌بندی حبوبات باعث می‌شود که نام تجاری یک محصول از نام تجاری بسته‌بندی‌های دیگر متمایز شود، به این خاطر که بسته‌بندی باعث می‌شود که یک محصول نام شرکت، آرم و طرح آن شرکت را همراه خود داشته باشد و مشتری در خریدهای بعدی بتواند به‌راحتی همان محصول را از بین سایر محصولات شناسایی و انتخاب کند.
 بعد از طرح و رنگ بسته بنی چیزی که برای مشتری واقعاً مهم است کیفیت محصولی است که بسته‌بندی‌شده است.

ابزار بازاریابی

یک بسته‌بندی خوب به‌عنوان یک ابزار تبلیغاتی عمل می‌کند و می‌تواند فروش یک محصول را به‌آسانی و به‌سرعت افزایش دهد، اگر بسته‌بندی خوب باشد خودش کار تبلیغات را انجام می‌دهد و حتی می‌تواند به‌عنوان یک رسانه تبلیغاتی عمل کند.
وقتی بحث بسته‌بندی پیش می‌آید محصولاتی که شما بسته‌بندی کرده‌اید باید بتوانند در بازار ایستادگی کنند و با رقبای شما رقابت کنند.
میزان سود بسته‌بندی حبوبات چقدر است؟
حتماً از خود می‌پرسید که بسته‌بندی حبوبات چقدر سود دارد؟
در بسته‌بندی حبوبات اگر بتوانید خوب عمل منید و مواردی که در بالا گفته شد به‌دقت انجام دهید، همچنین نیازهای بازار را به‌درستی شناسایی کنید قطعاً می‌توانید د ر این کار جایگاه خوبی برای خود داشته باشید و سود خوبی را ببرید.
نحوه بسته‌بندی محصولات
بسته‌بندی حبوبات به این صورت است که حبوبات به صورت فله خریداری می شوند و بعد از شن گیری و بوجاری بسته‌بندی می شوند.

طرح توجيهي بسته بندي حبوبات

هزینه راه‌اندازی کارگاه بسته‌بندی حبوبات

برای راه‌اندازی کارگاه بسته‌بندی حبوبات نیاز به یک سری هزینه‌های ثابت و یک سری هزینه‌های در گردش دارید,
برای راه اندازی کارگاه بسته بندی حبوبات:
مثل تهیه زمین، ساخت سالن کارگاه و ساختمان‌های دیگر مثل انبار و ..., دارید. بعد از کار ساخت‌وساز لازم است که دستگاه‌ها و تجهیزات لازم ازجمله ترازوی دیجیتال، دستگاه بسته‌بندی، دستگاه تاریخ‌زن، دستگاه ده توزین بسته‌بندی و سایر دستگاه‌ها که به‌طور کامل به همراه قیمتشان در سال 97 در طرح توجیهی بسته‌بندی حبوبات آورده شده است، خریداری شوند.
هزینه تأسیسات و وسایل حمل‌ونقل هم جز سرمایه ثابت محسوب می‌شود.
کارگاه بسته‌بندی حبوبات
هزینه‌های در گردش برای راه اندازی کارگاه بسته بندی حبوبات:
سرمایه در گردش شامل هزینه‌های لازم برای بازاریابی، هزینه‌های حمل‌ونقل در طی کار، حقوق و دستمزد کارکنان و کارگران و مهم‌تر از همه هزینه لازم برای تهیه مواد اولیه.

طرح توجیهی بسته بندی حبوباتطرح توجیهی بسته بندی حبوبات

طرح حاضر در ابعاد صنعتی در نظر گرفته‌شده است و برای راه‌اندازی این کارگاه بسته‌بندی نیاز به یک میلیارد و 700 میلیون تومان است که از این مقدار مبلغ یک میلیارد و سیصد میلیون تومان تسهیلات بانکی در نظر گرفته‌شده است.

قیمت دستگاه‌های بسته‌بندی حبوبات

قیمت دستگاه‌ها و تجهیزات بسته‌بندی با توجه به ظرفیت کار متفاوت است. برای اطلاع از لیست قیمت دستگاه‌های بسته‌بندی حبوبات می‌توانید به سایت ویترین مراجعه کنید.

بسته‌بندی حبوبات و خشکبار در منزل

بسیاری تمایل دارند که بسته‌بندی حبوبات و خشکبار را در ابعاد خیلی کوچک در منزل انجام دهند در این صورت بسته‌بندی حبوبات جز مشاغل خانگی محسوب می‌شود و می‌توان جواز بسته‌بندی به در قالب مشاغل خانگی گرفت.
 

دلایل محبوبیت بسته‌بندی حبوبات در منزل :

1.    تنوع زیاد در محصولات
2.    سرمایه اولیه کم ( برای راه‌اندازی این فعالیت نیاز به سرمایه‌گذاری زیادی نیست )
3.    سود زیاد ( به‌طور متوسط به ازای هر بسته ۱۰۰۰ تومان سود خالص خواهید داشت ) با یک حساب‌کتاب سرانگشتی می‌توان حساب کرد اگر در روز فقط 1۰۰ بسته بفروشید ماهی 3 میلیون تومان درآمد خواهید داشت.
4.    ریسک بسیار کم
5.    انعطاف در زمان کاری

6.    شغلی مناسب برای بانوان که دوست دارند در منزل فعالیت کنند.

دستگاه‌های بسته‌بندی حبوبات

چگونه بسته‌بندی حبوبات در منزل را شروع کنیم؟

برای راه‌اندازی هر فعالیتی نیاز به مجوز است مخصوصاً محصولات خوراکی که ارتباط مستقیمی با سلامت مردم‌دارند برای مجوز بسته‌بندی حبوبات در منزل ابتدا باید به بخش مشاغل خانگی سازمان جهاد کشاورزی شهر خود مراجعه نمایید و فرم درخواست مشاغل خانگی را پرکرده بعدازآن نامه ایی به شبکه بهداشت نوشته می‌شود باید آن نامه را به شبکه بهداشت محل خود تحویل دهید پس از مدتی کارشناسان شبکه بهداشت برای بررسی شرایط محیطی به منزل شما می‌آیند پس از تأییدیه محیطی شبکه بهداشت متقاضی کار در منزل بایستی آزمایش عدم اعتیاد دهد و برای ثبت برند و شرکت اقدامات لازم را انجام دهید .
ویدیو دستگاه بسته بندی حبوبات
 

 

با توجه به درخواست هایی که در خصوص طرح توجیهی بسته بندی حبوبات در سال 97 داشتیم , طرح توجیهی بسته بندی حبوبات نگارش سال 97 تهیه و در اختیار شما عزیزان قرار داده شده است برای دریافت می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

 
 

طرح توجیهی بسته بندی حبوبات و غلات 1400

 

طرح توجیهی بسته بندی خشکبار و حبوبات 1400

نویسنده

سمیه ملکی

ممکن است از این مطالب خوشتان بیاید

مطالب مرتبط

دیدگاه های شما

افزودن یک دیدگاه