طرح توجیهی کشت گیاهان دارویی word+ pdf ( آپدیت سال 98 )

طرح توجیحی کشت گیاهان دارویی در گلخانه به روش هیدروپونیک فایل doc+ pdf جدید آپدیت 98 

مقدمه

هدف از اجرای این طرح توجیهی احداث یک گلخانه هیدروپونیک گیاهان دارویی است که در این گلخانه گیاهان دارویی به روش هیدروپونیک کشت می شوند. طرح کشت گیاهان دارویی می‌تواند یک کسب‌وکار سودآور و بسیار سرگرم‌کننده باشد. اگر شما هم به کاشت گیاهان دارویی علاقه‌مند هستید حتماً برای شروع سؤالاتی در ذهنتان است که پاسخ آن می‌تواند شمارا درگرفتن نتیجه نهایی مصمم‌تر کند. سؤالاتی ازجمله اینکه:
گیاهان دارویی قابل‌کشت در گلخانه کدم‌اند؟ شرایط تأسیس گلخانه گیاهان دارویی چیست؟ پرسودترین گیاهان دارویی برای کشت کدم‌اند؟ کاشت گیاهان دارویی دیم بهتر است یا گلخانه؟ پردرآمدترین گیاه دارویی کدام است؟ گران‌ترین گیاه دارویی کشور چه گیاهی است؟

 
طرح توجیحی گیاهان دارویی pdf

 

 
طرح توجیهی کشت گیاهان دارویی در گلخانه نگارش سال 1401  

گیاهان دارویی

ازآنجایی‌که مصرف داروهای گیاهی نسبت به داروهای شیمیایی عوارض کمتری دارد و همچنین قیمت پایین‌ترین دارند بسیاری از افراد جامعه تمایل دارند که برای رژیم‌های لاغری و چاقی و درمان‌های خانگی و بعضی بیماری‌های دیگر از داروهای گیاهی استفاده کنند همین امر موجب شده است که روز به روز بر مصرف گیاهان دارویی افزوده شود و قیمت آن نیز بالاتر برود. کشت این نوع گیاهان درآمد بسیار خوب و بالایی دارد و می‌توان با پرورش آن به درآمد میلیونی رسید.
 

 پرورش گیاهان دارویی به روش هیدروپونیک در گلخانه (روشی شگفت انگیز)

روش هیدروپونیک یک روش ایده آل و بسیار جالب برای پرورش گیاهان دارویی در گلخانه است. گیاهان به روش هیدروپونیک نه‌تنها سریع‌تر رشد می‌کنند بلکه طعم و عطر بیشتری هم نسبت به گیاهانی دارند که در زمین رشد می‌کنند.
بر اساس تحقیقاتی که در دانشگاه مینه سوتا انجام‌شده است، به این واقعیت دست یافتند که گیاهانی که به‌صورت هیدروپونیک رشد کرده‌اند دارای طعم و عطر 20-40٪ بیشتر نسبت به گیاهانی هستند که در خاک رشد کرده‌اند، بنابراین، یک گلخانه کوچک هیدروپونیک گیاهان می‌تواند امکان تولید یک محصول باکیفیت و خوب را در یک فضای نسبتاً کوچک فراهم کند. بسیاری از رستوران‌های معروف در جهان ازجمله کره به ارزش و کیفیت ارزش گیاهان هیدروپونیک پی برده‌اند. به‌عنوان‌مثال، رستوران گلدن گلوب در میسون، میشیگان که یک رستوران فرانسوی با ظرفیت 140 صندلی است با استفاده از یک گلخانه هیدروپونیک 3 در 3 مترمربعی و با استفاده از با یک لامپ متال هالید 400 وات، توانسته است که نیاز خود را سبزیجات تازه ازجمله ریحان را برای رستورانش تأمین کند.

 
ویدیویی از پرورش گیاهان دارویی در گلخانه ( حتما ببینید)
 

درآمدزایی با گیاهان دارویی

پرورش گونه‌های پرطرفدار گیاهان دارویی یکی از راه‌های کسب درآمد است، ازآنجایی‌که بازار فروش گیاهان دارویی تنها مختص داخل کشور نیست و می‌توان آن را به کشورهای دیگر نیز صادر کرد و درآمد خوبی را داشت. گیاهان دارویی در موارد زیادی مصرف می‌شوند که همین باعث می‌شود که بازار فروش آن هرروز بیشتر شود و از آن در زمینه‌های همچون درمان و پزشکی، ‌عطرسازی و صنایع غذایی، صنایع کنسروسازی و نوشابه‌سازی نیز استفاده می‌شود. گیاهان دارویی را می‌توان هم با استفاده از بذر و هم با استفاده از نشا کشت کرد. امروزه برای کشت گیاهان دارویی بیشتر از نشا گیاهان داروی استفاده می‌شود.
درآمد زایی با کشت ریحان در گلخانه

کاشت گیاهان دارویی به صورت دیم بهتر است یا گلخانه ؟

گیاهان دارویی را می توان در زمین های کشاورزی به صورت سنتی و یا در گلخانه کاشت. در این طرح هدف کشت گیاهان دارویی در گلخانه به روش هیدروپونیک است و همه اطلاعات لازم جهت اجرای کار از صفر تا صد مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته است به طوری که با مطالعه این طرح با سرمایه لازم برای احداث گلخانه و همچنین سود و نرخ بازگشت سرمایه آشنا می شوید.


مهم‌ترین گام قبل از شروع پرورش گیاهان دارویی چیست؟

مهم‌ترین کاری که قبل از انجام هر کاری باید انجام دهید شناخت بازار هدف است و اینکه چه نوع گیاه دارویی در بازار بیشتر موردتقاضا است. اگر قبل از اینکه وارد کار شوید میزان عرضه و تقاضا را به‌درستی شناسایی کنید درصد شکست شما بسیار کم خواهد بود. برای موفقیت بیشتر بهتر است که قبل از اینکه خودتان دست بکار شوید چند مشتری که پول خوب یا به قول خودمان دست‌به‌نقد باشند را پیدا کنید و محصول موردنظری که قصد تولیدش رادارید از جایی دیگر خریداری و به آن مشتری‌ها بفروشید، با این کار با نحوه کار آشنا می‌شوید.

پرسودترین گیاه برای کاشت

کشت بعضی از گیاهان دارویی سود بیشتر دارد زیرا تقاضای بیشتری هم دارند، فقط کافی است بدانید کدام گیاهان دارویی تقاضای بیشتری در بازار دارند با این کار می‌تواند پرسودترین و پردرآمدترین گیاه دارویی را کشت کنید.
کشت گیاهان دارویی به روش هیدروپونیک
تجهیزات لازم برای کشت هیدروپونیک

گیاهان دارویی گران‌قیمت

در حال حاضر بابونه، بادرنجبویه، به‌لیمو، مریم‌گلی و آویشن و اسطوخدوس  و گل گاوزبان گیاهان دارویی هستند که بیشترین تقاضا را در بازار دارند و بیشترین درآمد را عاید کشاورز می‌کنند.
-  بابونه: بابونه آرام‌بخش است. درمان‌کننده سردرد و میگرن، تسکین دردهای عضلانی و همچنین اعصاب را تقویت می‌کند علاوه بر این‌ها خواص بسیار دیگری هم دارد.

-   اسطوخدوس: برای مراقبت و سلامت و زیبایی پوست، کاهش درد و آرام‌بخش جسم و روح است. اسانس موجود در اسطوخودوس در صنعت عطرسازی هم بسیار پرکاربرد است.

-  آویشن: اگر به دنبال یک ضد باکتری خیلی قوی هستید آویشن گزینه بسیار مناسبی است. برای درمان گلودرد و سرفه هم بسیار مورداستفاده است.

-   بادرنجبویه: از بادرنجبویه برای دردمان سردرد و دردهای عصبی استفاده می‌شود. آنتی‌اکسیدان و ضدالتهاب است.

-   مریم‌گلی: تقویت سیستم ایمنی بدن و خاصیت ضد میکروبی دارد. در هضم غذا و بهبود گوارش بسیار تأثیرگذار است.

-    به‌لیمو: برای درمان سرفه و پیش‌گیری از سرطان همچنین درمان گلودرد و سرفه بسیار کاربردی است. همچنین برای درمان زخم‌ها هم مورداستفاده قرار می‌گیرد.

 در بالا ما گیاهان دارویی که پرسود هستند را به همراه خلاصه کوتاهی از خواصشان برای شما آوردیم این دیگر بسته به شما دارد که در گلخانه خود چه نوع گیاه دارویی را کشت کنید.

در این بیزینس پلن پرورش گیاهان دارویی همه موارد مهم برای احداث گلخانه گیاهان دارویی آورده شده است.

 

نحوه کشت گیاهان دارویی به روش هیدروپونیک در گلخانه به چه صورت است؟

درروش هیدروپونیک گیاهان در بالای مخزن آب قرار می‌گیرند و مواد مغذی موردنیاز باری تغذیه گیاه از طریق یک پمپ آب به گیاه رسانده می‌شود، مایع اضافی دوباره به مخزن برگردانده می‌شود.
طرح توجیهی کشت گیاهان دارویی

کاربردهای مهم طرح توجیهی پرورش گیاهان دارویی شرکت الماس طرح البرز:

از این طرح می‌توانید برای موارد مهمی نظیر:

1-    گرفتن وام برای احداث گلخانه گیاهان دارویی
2-    گرفتن جواز تأسیس برای گلخانه گیاهان دارویی
3-    برای گرفتن زمین از منابع طبیعی
4-    برای مطالعه مالی انجام صفرتا صد احداث گلخانه گیاهان دارویی
5-    برای پی بردن به میزان درصد سود و تعداد سال بازگشت میزان سرمایه
6-    برای آشنایی با تجهیزات و وسایل و قیمت دقیق تجهیزات در سال 98 برای گلخانه گیاهان دارویی
7-    جهت استفاده‌های دانشجویی و ارائه به دانشگاه
8-    و موارد دیگر

 طرح بسیار دقیق و کامل و توسط کارشناس شرکت الماس طرح در سال 98 نگارش شده است.

طرح توجیهی کشت گیاهان دارویی

 

 
طرح توجیهی کشت گیاهان دارویی در گلخانه نگارش سال 1401  

فهرست مطالب موجود در طرح توجیهی کشت گیاهان دارویی  هیدروپونیک سال 98:

برآورد خرید و یا اجاره و رهن زمین برای احداث گلخانه
برآورد محوطه سازی
برآورد هزینه ساخت و ساز و یا تعمیر ساختمان ها
برآورد هزینه خرید و لیست ماشین آلات و تجهیزات
برآورد تاسیسات عمومی و تجهیزات (تاسیسات)
برآورد وسایل حمل و نقل

برآورد مواد اولیه برای کشت گیاهان دارویی
برآورد آب ،برق ،سوخت مصرفی
برآورد هزینه تعمیرات ونگهداری
برآورد حقوق و دستمزد نیروی انسانی

برآورد هزینه ثابت
برآورد هزینه های سرمایه ای
برآورد هزینه قبل از بهره برداری
برآورد سرمایه در گردش
برآورد نحوه سرمایه گذاری کل برای احداث گلخانه گیاهان دارویی

برآورد هزینه استهلاک پس از اجرای توسعه :
برآورد هزینه تولید سالیانه
برآورد قیمت تمام شده
قیمت فروش
درصد فروش در نقطه سربه سر
برآورد سود و زیان ویژه
برآورد سرمایه ثابت سرانه
برآورد کل سرمایه گذاری سرانه
برآورد نرخ بازدهی سرمایه
برآورد دوره برگشت سرمایه
برآورد درصد فروش در نقطه سربه سر

برآورد ارزش افزوده خالص و نا خالص و نسبت های آن
برآورد نرخ تنزیل
برآورد شود طرح بر اساس تورم سال 98

 
 
توجه : این طرح توسط شرکت الماس طرح البرز تهیه و نگارش شده است و هر گونه کپی برداری از طرح و مطالب سایت حرام و غیر قانونی است و پیگرد قانونی دارد.
 

 

 
طرح توجیهی کشت گیاهان دارویی در گلخانه نگارش سال 1401  

* مطالعه راهنمای احداث گلخانه

 

نویسنده

سمیه ملکی
  قیمت:20000تومان

ممکن است از این مطالب خوشتان بیاید

مطالب مرتبط

دیدگاه های شما

افزودن یک دیدگاه