طرح توجیهی تولید دستمال کاغذی

همزمان با پیشرفت تکنولوژی سطح زندگی و خواسته های مانیز دستخوش تغییر می شود ، کالاهای جدید رفته رفته  راه خود را میان سبد کالای  خانواده ها باز میکنند
یکی از کالاهایی که در دهه گذشته جای خود را در سبد کالای خانوار ها باز کرده است و در منزل ، محل کار و حتی خودروی ما یافت می شود دستمال کاغذی است.
طرح توجیهی دستمال کاغذی
در مورد مزایای استفاده از دستمال کاغذی نیاز به توضیح نیست  همه ما با این کالا آشنایی داریم و حد اقل در خانه یا محل کار و موارد دیگر در حال استفاده از این محصول هستیم ، انواع مختلف دستمال کاغذی و دستمال توالت به دلیل بهداشتی بودن و یک بار مصرف بودن آن مورد توجه اکثر افراد می باشد
خوشبختانه این صنعت پرسود و زود بازده چندی پس از ورود به کشور توسط کارآفرینان داخلی به کار گرفتهشد و اکنون کارخانه جات زیادی در داخل کشور مشغول تولید این محصول می باشند.
در طرح توجیهی تولید دستمال کاغذی به روش تولید و بسته بندی و دستگاه های مربوط به آن خواهم پرداخت.
دانلود طرح توجیهی دستمال کاغذی
 

طرح توجیهی دستمال کاغذی 1400


 
چگونه دستمال کاغذی تولید میشود ؟
طرح توجیهی دستمال کاغذی ودستمال توالتمرحله ۱)  ماده اصلی تشکیل دهنده ی دستمال کاغذی درختان هستند، در کارخانه ای پوست درختان برداشته میشود، و طی فرایندی درختانی که پوست آنها برداشته شده است به لایه های نازکی تبدیل میشود، لایه بیرونی آنها تا جایی که ممکن باشد به صورت نازک گرفته میشود.
طرح توجیهی دستمال کاغذی ودستمال توالتمرحله ۲ ) لایه های بریده شده به قطعات چیپس مانند در سایزهای برابر (حدود ۱ در ۱.۴ اینچ در می آید) ، این قطعات کوچک آسانتر له خمیر چوب تبدیل میشوند.
طرح توجیهی دستمال کاغذی ودستمال توالتمرحله ۳ ) تکه چوب های تولید شده (که چیزی در حدود ۵۰ تن هستند)  همراه ۱۰۰۰۰ گالن مواد شیمیایی پخت و پز ترکیب میشود ، سپس دوغاب تولید شده به اجاق های فشار با ارتفاع حدود ۱۸ متر به نام دایجستر (هاضم) فرستاده میشوند.
طرح توجیهی دستمال کاغذی ودستمال توالتمرحله ۴ ) در خلال پخت مواد که ممکن است تا ۳ ساعت طول بکشد، بخش عمده ای از رطوبت چوب بخار میشود ( تکه های چوب شامل تقریبا ۵۰٪ بخار هستند ) ، وزن مخلوط حدود ۲۵ تن کاهش میابد که متشکل از ، سلولز ، فیبرها ، لیگنین (الیاف چوب متصل به هم ) و دیگر مشتقات است.
طرح توجیهی دستمال کاغذی ودستمال توالتمرحله ی۵) خمیر کاغذ تولید شده به داخل سیستم های شوینده ی چند مرحله ای فرستاده  میشود ،  که در آن قسمت ، مواد لیگنین و ماده های شیمیایی پخت و پز، از برداشته میشوند، سپس مایعی که مشروب(روغن) سیاه نام دارد ، از خمیر کاغذ جدا شده و به مرحله ی دیگری از تولید ارسال میشود .
روش ساخت دستمال کاغذی
طرح توجیهی دستمال کاغذی ودستمال توالتمرحله ۶) خمیرهای شسته شده به همراه مواد سفید کننده ی گیاهی طی یک فرایند چند مرحله ی شیمیایی رنگ های حاصله از فیبر را از بین میبرد. لینگن باقی مانده، چسبی که فیبرها را به هم متصل میکند ،  رنگ کاغذ را به مرور زرد میکند و باید سفید شوند، تا کاغذی سفید رنگ را تولید کند
طرح توجیهی دستمال کاغذی ودستمال توالتمرحله ۷)  جهت تولید کاغذ انبار شده، خمیر دوباره با آب ترکیب میشود ، مخلوطی که ۹۹.۵ درصد آن آب و ۰/۵ درصد آن را فیبر تشکیل میدهد. کاغذ های ذخیره شده به داخل صفحات مشبک، که باعث چلانده شدن و آبکش شدن مقدار زیادی از آب میشود،  افشانده میشود، این مرجله صفحه های مات شده ای به پهنای ۱۸ فوت (۵/۵ متر) را در با سرعت ۶۵۰۰ فوت (۱۹۸۱ متر) در دقیقه تولید میکند.
طرح توجیهی دستمال کاغذی ودستمال توالتمرحله ۸) صفحات مات به داخل سیلندر هایی عظیمی که یانکی درایر نام دارند منتقل میشوند، و در آنجا فشرده شده و خشک میشوند، و به رطوبت نهایی ۵ درصدی میرسد.
طرح توجیهی دستمال کاغذی ودستمال توالتمرحله ۹) سپس ،  کاغذ ها کریپ مشوند، فرایندی که آن را بسیار نرم کرده و اندکی پرچین مانند میکند. در خلال کریپ کردن کاغذ به واسطه تیغ های فلزی کاغذ ها خراش بر میدارند، این تاحدودی باعث انعطاف پذیری بیشتر کاغذ میشود ولی قدرت و ضخامت آن کاهش میابد، و بعد خشک شدن تقریبا متلاشی میشود. این تولید باسرعت یک مایل در هر دقیقه انجام میشود، و برروی ریل های بزرگی پیچیده مشوند.

برای مطالعه بیشتر در این زمینه می توانید به وب سایت متین کالا مراجعه نمایید
طرح توجیهی دستمال کاغذی ودستمال توالتمرحله ۱۰) کاغذها بر روی ماشینهای مبدل بارگذاری می شوند، پیچ های آنها باز شده، بریده میشوند و دوباره به لوله های مقوایی نازک پیچیده مشوند،  سپس این دسته های پیچیده شده به کارخانه های برش و بسته بندی جهت محصول نهایی فرستاده میشوند
آخرین ویرایش طرح توجیهی دستمال کاغذی سال 1395
شناسنامه طرح توجیهی دستمال کاغذی

خلاصه گزارش
1-عنوان فعاليت: تولید دستمال کاغذی ویرایش 95
2-ظرفيت : 450تن
3-مجري طرح:  
4-محل اجرا :  
5-اشتغال طرح : 18 نفر
6-سرمايه ثابت طرح : 11351.84
7-سرمايه گذاري کل طرح : 14377.02
8-ميزان زمين طرح : 2500
9-ميزان زمين بنا : 1106
10-ميزان تسهيلات مورد نياز : 8928.73
11-نوع تسهيلات : وام
12-نقطه سربه سر توليد : 53.82
13-مدت برگشت سرمايه : 3.42
14-نرخ بازدهي سرمايه : 61.61
 
پیشنهاد می شود از فیلم کارگاه تولید دستمال کاغذی بازدید نمایید
 
 
مانند هر طرح توجیهی دیگری این طرح هم دارای جداول زیر می باشد

موضوع طرح
ظرفیت
محل اجرای طرح
سرمایه گذاری کـل
سهم آورده متقاضی
سهم تسهیلات
دوره بازگشـت سرمایه
اشتغالزایی
توجیه اقتصادی
سرمایه گذاری ثابت
الف – 1 ) زمیـن
الف – 2 ) محوطه سازی
الف – 3 ) ساختمانها
الف – 4 ) ماشین‌آلات
الف – 5 ) تاسیسات
الف – 6 ) وسایل نقلیه
الف – 7 ) تاسیسات اداری
الف – 8 ) هزینه‌های قبل از بهره‌برداری
هزینه های جاری
ب – 1 ) مواد اولیه و نهاده های تولید
ب – 2 ) حقوق و دستمزد
ب – 3 )هزینه نگهداری و تعمیرات
ب- 4 ) هزینه استهلاک
ب- 5 ) سوخت و انرژی
ج – فروش
برآورد هزینه های عملیاتی و غیر عملیاتی
استهلاک هزینه های قبل از بهره برداری
هزینه فروش و اداری ( معادل 2% فروش سالانه)
سود ویژه قبل از کسر مالیات
محاسبه دوره برگشت سرمایه
محاسبه نقطه سر به سر ( در 100% تولید )
حقوق و دستمزد
سوخت و انرژی
تعمیر و نگهداری
توزیع و فروشاستهلاک قبل ازبهره برداری
پیش بینی نشده
محاسبة کارمزد وام
کارمزد سالانه
اصل تسهیلات
جدول بازپرداخت اصل و کارمزد تسهیلات
اصل بازپرداخت تسهیلات
 
طرح توجیهی تولید دستمال کاغذی ویرایش سال 95
 22 صفحه شامل ورد و pdf
در صورت هرگونه سوال و راهنمایی با بخش پشتیبانی تماس بگیرید.
 

طرح توجیهی دستمال کاغذی 1400

 
 
 

نویسنده

سمیه ملکی
  قیمت:10000تومان

ممکن است از این مطالب خوشتان بیاید

مطالب مرتبط

دیدگاه های شما

افزودن یک دیدگاه