طرح توجیهی تالار عروسی- هزینه احداث تالار عروسی

با پیشرفت تکنولوژی و تغییر سبک زندگی، شکل و شمایل زندگی اکثر ما هم نسبت به گذشته دچار تغییرات فراوانی شده است.
از نوع لباس پوشیدن، کار کردن و غذا خوردن گرفته تا برگزاری مراسمات و مجالسمان همه و همه دچار تغییر شده‌اند
طرح توجیهی تالار عروسی ، آخرین ویرایش طرح مربوط به بهار 96 می باشد.
درگذشته به دلیل فضای باز و وسعت منازل معمولاً میهمانی‌ها و مراسمات در خانه برگزار می‌شد اما امروزه به علت کوچک‌تر شدن خانه‌ها و بعضاً آپارتمان‌نشینی و مشکلاتی که ممکن است برای همسایه‌ها به وجود آید دیگر امکان برگزاری جشن‌ها و مراسمات در خانه وجود ندارد
در این حالت نیاز به احداث مکان‌های جدید و بزرگ برای برآورده ساختن این امر بیش‌ازپیش احساس می‌شود
طرح توجیهی تالار پذیرایی
تالارها می‌توانند مکانی ایدئال برای برگزاری انواع جشن‌ها و مراسمات باشند.
مکانی که برای احداث تالار عروسی در نظر گرفته می‌شود بهتر است در مکانی خلوت و یا حدالمقدور بیرون شهر یا مناطق مسکونی باشد، پرهزینه‌ترین قسمت در احداث تالار هزینه بنای آن است به همین جهت پیشنهاد می‌شود برای ساخت تالار در بیرون از شهر جهت صرفه‌جویی در هزینه‌ها پیشنهاد می‌شود از سوله استفاده کنید و برای ساخت تالار در محدوده شهر و در مجاورت با منازل مسکونی پیشنهاد می‌شود از ساختمان به‌صورت چندطبقه و اسکلت فلزی ساخته شود.
طرح توجیهی احداث تالار
اگر قصد احداث تالار پذیرایی رادارید این طرح می‌تواند به شما کمک کند، در این طرح سعی شده تمام هزینه‌هایی که برای احداث تالار ازجمله هزینه خرید زمین، زیرسازی، ساختمان‌سازی، لوازم و تجهیزات موردنیاز، وسایل حمل‌ونقل و مواد اولیه و میزان سود سالانه تالار به‌صورت تقریبی محاسبه‌شده است.
موارد مهمی که در تالار باید مدنظر قرار گیرد عبارت‌اند از
محل مناسب برای احداث تالار
نمای بیرونی تالار
نمای داخلی تالار
احداث پارکینگ
ورودی و لابی تالار
تنوع فضای تالار برای مراسمات مختلف
قاب‌های تزئینی
و نورپردازی مناسب
کلیپ باغ تالار امیرارسلان کرمان


طرح توجیهی تالار عروسی ، آخرین ویرایش طرح مربوط به بهار 96 می باشد.
 

 برای شروع این کسب و‌ کار چه تمهیداتی نیاز است دیده شود ؟

نخستین نکته‌ای که در شروع این کار باید در نظر گرفت مشخص کردن وضعیت بنای تالار است . شروع این کسب و‌ کار در دو حالت کلی صورت می‌گیرد ؛

    اول اینکه شما صاحب مکان مورد‌نظر برای تاسیس هستید‌ و فقط نیاز به یکسری بازسازی های کلی دارید تا بنا را به شکل تالار برای پذیرایی درآورید‌ .
    دوم اینکه شما قصد سرمایه‌گذاری در این کار را دارید اما سرمایه کافی برای خرید بنا را ندارید که در این حالت می‌توانید بنای تالار را اجاره کنید .

در اینجا من پیشنهاد می‌کنم حتی اگر سرمایه خرید بنا را هم دارید این کار را نکنید ، چرا‌که میزان پولی که برای خرید مکان نیاز دارید در کمترین حالت حدود پنج ‌میلیارد تومان است که عاقلانه است این مبلغ را برای گردش در کسب و‌ کار خرج کنید و مبلغی حدود 25‌ میلیون تومان به صورت میانگین و بسته به نوع و محل تالار بیشتر یا کمتر در ماه اجاره‌ بها بدهید . بعد از این موضوع باید به سراغ نحوه پیاده سازی پروژه بروید که عموما باز هم به دو شکل انجام می‌شود ؛

    اول اینکه شما تمام بنای خود را برای تالار تجهیز کنید و فقط برگزار کننده مراسم باشید .
    حالت دوم اینکه مقداری از فضای خود را به عنوان رستوران هم در نظر بگیرید .

که باز هم من پیشنهاد می‌دهم رستوران را در کنار کار داشته باشید .

 یعنی درآمد رستوران به دردسرهای رستوران داری و مدیریت و مشکلات آن می صرفد ؟

وجود رستوران در مجموعه از جوانب زیادی می‌تواند به کسب و‌ کار شما کمک کند ، در واقع رستورانی که در مجموعه فعالیت می‌کند علاوه بر اینکه در فصول کم‌ کار تالار می‌تواند برای شما منبع کسب درآمد باشد ، به نوعی ویترین و تبلیغی برای تالار هم به شمار می‌آید . ممکن است مشتری که برای صرف یک غذای 20 هزار تومانی بیاید با توجه به فضای شما و کیفیت غذایتان برای برگزاری مراسمش هم به شما مراجعه کند ، در مجموع رستوران می‌تواند مکمل کار تالار باشد .

مبلغ لازم برای سرمایه گذاری در این کار چگونه برآورد می‌شود ؟

من در اینجا تلاش می‌کنم حداقل مبالغ را به مخاطبان در یک کیفیت نسبی بگویم‌ ؛ اما بدانید گاهی این مبالغ تا چندین برابر هم افزایش می‌یابد . در حداقل میزانی که بخواهید تالاری با ظرفیت 800 نفر احداث کنید به مکانی با متراژ 1200 متر نیاز دارید که با توجه به منطقه جغرافیایی مبلغ بنا متغیر است‌ اما به جز بحث بنا شما حداقل به 500 تا 550 میلیون تومان سرمایه اولیه هم نیاز دارید .

 این سرمایه در چه بخش‌هایی هزینه می‌شود ؟

حدود 150 میلیون تومان برای تجهیز آشپزخانه اعم از فر ، اجاق‌ ، کباب‌پز ، تهویه‌ و … نیاز است ، به علاوه مبلغ 50 میلیون تومان برای خرید ظرف و ظروف پذیرایی خرج می‌شود . حدود 200 میلیون تومان میز و صندلی برای مبله کردن سالن‌ها و حداقل 50 میلیون تومان نیز برای جایگاه‌سازی عروس و داماد و خرید پرده‌ها نیاز دارید . به علاوه هزینه بیمه کارکنان و بنا در سال چیزی حدود 20 میلیون تومان است . در نهایت برای اتاق عقد و ملزومات آن هم نزدیک 30 میلیون تومان باید کنار بگذارید . اگر بخواهید یک رستوران حداقل 100 متری هم در کنار کارتان داشته باشید که هزینه‌های آن جداگانه محاسبه می‌شود .
طرح توجیهی تالار عروسی

 به جز موارد گفته شده سرمایه در گردش این کار چقدر برآورد می‌شود ؟

مبلغی که برای خرید مواد‌ اولیه و مصرفی نیاز است چندان بالا نیست ، زیرا کار تالار به طور کلی یک سیستم نقدی است و شما یک پیش پرداخت از مشتری دریافت می‌کنید که حدود 50 درصد کل هزینه مراسمش است و با همان مبلغ مواد اولیه را تهیه می‌کنید ، در نهایت دستمزد کارکنان و هزینه های جانبی تالار نزد مشتری است تا مراسم برگزار و همان شب مابقی پول پرداخت شود‌ . اما برای شروع بهتر است نزدیک 100 میلیون تومان پول نقد داشته باشید . این را هم اضافه کنم که در بازار مواد مصرفی ، اعتبار بسیار مهم است و به نوعی حرف اول را می‌زند . یعنی نیازی نیست که مواد‌ اولیه خود را نقد بخرید و اغلب کاسبان بازار یک هفته‌ای هم اجناس را به شما می‌دهند .

بحث مدیریت تبلیغات در کار تالار پذیرایی چگونه است ؟

نخستین تبلیغ برای شما کیفیت کارتان است ، همیشه یک تالاردار عاقل مهمانان خود را به چشم مشتریان آینده خود می‌بیند ، پس باید از هر مراسمی که برگزار می‌کند انتظار تعدادی مشتری بعدی را هم داشته باشد . در بخش دوم هم هر تالار باید یک بازاریاب خوب داشته باشد که با مراجعه به ارگان ها و سازمان های دولتی مشتریان ثابتی برای همایش ها و سمینارها بگیرد ، همچنین سالن های آرایش زنانه مکان خوبی برای جذب مشتری است . در نهایت انواع تبلیغات تلویزیونی ، تراکتی ، بیلبوردی و .‌.‌. هم می‌تواند مشتری را به سمت تالار روانه کند که در مجموع حدود 100 تا 120 میلیون تومان در سال هزینه تبلیغات برآورد می‌شود .

نسبت هزینه‌ها و درآمدها چگونه است ؟
شما در تالار اگر هزینه معقولی کنید یقین داشته باشید به شما باز می‌گردد و روی دستتان نمی ماند ، یعنی به جز مبالغ اولیه که شروط تاسیس است شما می‌توانید خدمات دیگری هم به مشتریان عرضه کنید ، مثلا اگر تالارتان فضای باز دارد آن را درختکاری کنید و با قرار دادن یک کالسکه یا تاب ، فضا را برای عکاسی مهیا کنید . هزینه یک آب نما در ورودی چندان زیاد نیست ولی تاثیر زیادی روی جذب مشتری می‌گذارد . داشتن یک پارکینگ راحت و مسقف از جمله خدمات اضافی محسوب می‌شود . در مجموع منظورم این است که فراتر از آن چیزی که مشتری تصور می‌کند به او خدمات بدهید . به این ترتیب مشتری هم زمان تسویه حساب با خاطره خوش می‌رود و با مشتریان دیگر باز می گردد .
طرح توجیهی احداث تالار عروسی

سود این کار چقدر برآورد می‌شود ؟

میزان سود هم با توجه به قیمت گذاری ها و مکان تالار متغیر است اما به نظر من با یک مدیریت صحیح ، میانگین بین 50 تا 60 درصد سود کار است .

نیرو‌های انسانی در تالار پذیرایی چگونه به کار گرفته می‌شود ؟

اکثر نیروهای کاری در تالار به صورتی روزمزد فعالیت می‌کنند ، زیرا کار تالار ثابت و همیشگی نیست ، شما با یکسری نیروهای آشپزخانه‌ای و سالن کار توافق می‌کنید در شب هایی که مراسم برگزار می‌شود در تالار حضور پیدا می‌کنند ، از نظر تعداد هم میانگین برای هر 80 نفر مهمان نیاز به یک نفر سالن کار و یک نیروی آشپزخانه دارید . البته یادآوری کنم که در این کار هرچه تعداد مهمان ها بیشتر باشد سود نهایی به همان نسبت افزایش می‌یابد . برای رستوران هم اگر دائم فعالیت کند سه نفر نیروی آشپزخانه و سه نفر نیروی سالن بصورت ثابت نیاز دارید .

مراحل گرفتن مجوز تالار پذیرایی چگونه است ؟

برای تاسیس تالار شما با چند قسمت در ارتباط هستید ؛ اتحادیه تالارداران ، وزارت بهداشت ، اماکن و شهرداری . هرکدام از این ارگان ها با توجه به حیطه وظایفشان یکسری شروط دارند که باید در تالار وجود داشته باشد اما در کل زمان زیادی صرف صدور پروانه کسب نمی‌شود ، میانگین یک تا سه ماه مجوز کار را دریافت می‌کنید .

توصیه شما بعنوان فعال این بازار به صاحبان سرمایه چیست ؟

 نخستین توصیه من مکان یابی درست تالار است ، حتما در نظر بگیرید که جای تالار نسبت مستقیمی با تعداد متقاضیان و قیمت‌گذاری های شما دارد .
    دوم اینکه نوسانات بازار را پیش بینی کنید و از آن غافل نشوید . سعی کنید بند افزایش قیمت را در قراردادها ذکر کنید تا ضرر افزایش قیمت مواد‌غذایی برای مشتری که شش ماه پیش از آن تالار را رزرو کرده به گردن شما نیفتد .
    فراموش نکنید یک مدیر تالار باید در تمام امور تالار و حتی آشپزخانه سر رشته داشته باشد ؛ تا هم بتواند کار را مدیریت کند و هم پاسخگوی مشتریان ناراضی باشد .
    در آخر هم نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که سرو غذا بصورت دیس پرسی به دلیل دور ریز کمتر و استفاده از مواد‌ اولیه کمتر مانند دور چینی که برای تزیین استفاده می‌شود بصرف تر از غذای تک پرسی است .

آیا می شود بدون پول سرمایه گذاری کنیم و وارد این کار شویم ؟

خوشبختانه شروع کار در یک تالار پذیرایی در صورت نداشتن مبالغ گفته شده و هزینه های خرید و تجهیز تالار هم امکان‌پذیر است ، چرا که بسیاری از تالارها که متعلق به ارگان های دولتی است یا حتی برخی تالارهای خصوصی ، مدیریت تالار را به مناقصه گذاشته و افراد باتجربه می‌توانند با شرکت در مناقصه ها و عقد قرارداد ، تالار را بصورت اجاره‌ای در اختیار گرفته و کار خود را آغاز کنند . این روش در صورتی که فرد دارای یک تیم خوب و حرفه ای باشد می تواند بسیار درآمدزا باشد ؛ تالارها ماهانه بین 15 تا 50 میلیون تومان اجاره داده می‌شوند که پرداخت این مبلغ اجاره برای صاحب کسب و‌ کار و افراد باتجربه در این زمینه چندان مشکل نیست ؛ بعلاوه مزیت های بسیاری در این روش وجود دارد .

مثل اینکه در این کار شما دردسرهای گرفتن مجوز و جاانداختن تالار را ندارید .
    بعلاوه نیازی به تغییر دکوراسیون و … هم وجود ندارد .
    و از همه مهم‌تر برای تالارهایی که متعلق به ارگان های دولتی است شما دیگر هزینه تبلیغات ندارید ، چراکه مشتریان ثابت شما همان کارکنان دولتی هستند .
منبع : روزنامه فرصت امروز . چهارشنبه . 24 دی ماه 1393 .
پروژه کارآفرینی تالارپذیرایی
طرح توجیهی تالار عروسی ، آخرین ویرایش طرح مربوط به بهار 96 می باشد.
شناسنامه طرح
1-عنوان فعاليت: احداث تالار پذیرایی
2-ظرفيت : 230 روز در سال به ظرفیت 1000 نفردر هر روز
3-مجري طرح: نام خودتان را بنویسید
4-محل اجرا : مکان خودتان را بنویسید
5-اشتغال طرح : 18 نفر
6-سرمايه ثابت طرح : 29634.76میلیون ریال
7-سرمايه گذاري کل طرح : 34008.64 میلیون ریال
8-ميزان زمين طرح : 4000 متر مربع
9-ميزان زمين بنا : 1830 متر
10-ميزان تسهيلات مورد نياز : 20842.57 میلیون ریال
11-نوع تسهيلات : وام
12-نقطه سربه سر توليد : 32.77%
13-مدت برگشت سرمايه : 2.59%
14-نرخ بازدهي سرمايه : 33.91%
 


اطلاعات در مورد طرح/ ايده محوري :
مراحل مختلف اجراي پروژه جهت تحقق ايده
خلاصه گزارش
بررسی فنی طرح :
1- عنوان فعالیت : طرح اشتغالزایی تالار عروسی
محل اجرای طرح
مشخصات متقاضیان
حقیقی
حقوقی
نوع فعالیت یا محصولات تولیدی _تالار عروسی
-زمین
محوطه سازی
7-ساختمان سازی :
8-ماشین آلات و تجهیزات (مشخصات فنی آنها )
9-شرح مختصری از دانش فنی و روش تولید محصولات
10-تاسیسات عمومی و تجهیزات با مشخصات فنی آنها
11-وسایل حمل و نقل داخل و خارج کارخانه
12-مواد اولیه و بسته بندی:
13-آب ،برق ،سوخت مصرفی:
14-برآورد هزینه تعمیرات ونگهداری:
15-برآورد حقوق و دستمزد نیروی انسانی :
16- برآورد هزینه ثابت
-هزینه های سرمایه ای :
-هزینه قبل از بهره برداری
17-برآورد سرمایه در گردش:
18- نحوه سرمایه گذاری کل : (جدید و قدیم )
19-برآورد هزینه استهلاک پس از اجرای توسعه :
20-هزینه تولید سالیانه :
21-قیمت تمام شده محصول:
22-قیمت فروش محصولات    
23-محاسبه نقطه سر به سر
-درصد فروش در نقطه سربه سر
24-سود و زیان ویژه (سود)
سود و زیان
25ارزش افزوده خالص و نا خالص و نسبت های آن:
ارزش افزوده نا خالص
ارزش افزوده خالص
نسبت افزوده ناخالص به فروش
نسبت افزوده خالص به فروش
نسبت افزوده خالص به سرمایه گذاری کل
26-سرمایه ثابت سرانه
سرمایه ثابت سرانه
27- کل سرمایه گذاری سرانه
28 نرخ بازدهی سرمایه:
-29دوره برگشت سرمایه
جدول باز پرداخت اقساط تسهیلات

طرح توجیهی تالار عروسی ، آخرین ویرایش طرح مربوط به بهار 96 می باشد.
شامل 20 صفحه ورد و pdf

 

نویسنده

  قیمت:14000تومان

ممکن است از این مطالب خوشتان بیاید

مطالب مرتبط

دیدگاه های شما

افزودن یک دیدگاه