طرح توجیهی فروشگاه زنجیره ای-طرح توجیهی فروشگاه زنجیره ایpdf

فروشگاه زنجیره‌ای مفهومی مدرن است که با تغییر سبک زندگی ما به سمت ماشینی شدن و کمبود وقت آزاد ما به‌عنوان مشتری، این مفهوم را بیش‌ازپیش نمایان می‌سازد

مهم
در این طرح یک فروشگاه بزرگ از مجموعه فروشگاه‌ها انتخاب‌شده است و مخارج احداث، ماشین‌آلات و مواد اولیه و میانگین تعداد تراکنش‌های روزانه و میانگین سود و ... محاسبه‌شده است
در طرح مرود نظر به نحوه ارتباط میان زنجیره فروشگاه‌ها و مدیریت آن‌ها و نحوه خدمات‌رسانی به مشتریان اشاره‌ای نشده است
آخرین ویرایش طرح مربوط به سال 1396 است
همه‌روزه شاهد لوکس شدن مغازه‌ها و ادغام مشاغل در هم هستیم، فروشگاه‌های بزرگ و لوکس و پر از اجناس مصرفی قطعاً چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند.
طرح توجیهی فروشگاه زنجیره ای
واقعیت این است که زمان خرید از فروشگاه‌های کوچک محله‌هایمان دیگر سر آمده است
مزایای عمومی استفاده از فروشگاه‌های زنجیره‌ای مانند کثرت و تنوع اجناس، آزادی مشتری داخل فروشگاه، قدرت انتخاب بیشتر مشتریان، خرید بیشتر اجناس موردنیاز از یک مرکز و از همه مهم‌تر تخفیف‌های مناسبی که به مشتریان ارائه می‌دهند. بیشتر مردم را وادار به خرید از این مجموعه‌ها می‌کند
معمولاً فروشگاه‌های زنجیره‌ای که در کشورهایی با نظام اقتصادی سالم و بدون تورم و با شیوه مدیریتی مدرن ایجاد می‌شوند موفق‌تر عمل می‌کنند زیرا تورم می‌تواند به‌عنوان تهدید جدی برای این قبیل فروشگاه‌ها باشد. برای مقابله با این چالش مدیریت بسیار قوی را می‌طلبد.
فروشگاه‌های زنجیره‌ای عمدتاً به دلیل حاشیه سود بالایی که دارند تأسیس می‌شوند
یک فروشگاه بزرگ به دلیل خرید عمده و مدت‌دار از کارخانه‌ها و حذف واسطه‌ها و از طرف دیگر فروش به‌صورت نقدی به مشتری ارزش‌افزوده مناسبی در اختیار مدیر فروشگاه قرار می‌دهد که این موضوع می‌تواند قدرت خرید فروشگاه را چند برابر کند
این شغل علاوه بر سودی که برای صاحبان سرمایه دارد برای جامعه هم مزایای زیادی به ارمغان می‌آورد و این موضوع سبب شده که امروزه دولت ساخت این فروشگاه‌ها را بیشتر تشویق کند یا خود متولی ساخت چنین فروشگاه‌هایی شود.
طرح توجیهی فروشگاه زنجیره ای
طرح توجیهی فروشگاه زنجیره‌ای
درمجموع باوجود توسعه نسبتاً زیاد فروشگاه‌های زنجیره‌ای در بازار خرده‌فروشی ایران، این فروشگاه‌ها هنوز تا رسیدن به جایگاهی که منبع اصلی خرده‌فروشی محصولات مصرفی در کشور به شمار رود، راه زیادی در پیش دارند. باوجوداینکه تعداد فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کشور هرروز در حال افزایش است، اما این فروشگاه‌ها هنوز اغلب در شهرهای بزرگ وجود داشته و نتوانسته‌اند به شهرهای کوچک و متوسط راه پیدا کنند. ضمن این‌که در شهرهای بزرگ نیز فروشگاه‌های زنجیره‌ای بیشتر به سبب جذابیت‌های فرعی و حاشیه‌ای آن است که تا حدودی موفق به جذب مشتری شده‌اند.
کلیپ فروشگاه زنجیره ای
 
 

 

ایجاد فروشگاه‌های زنجیره‌ای با استانداردهای روز دنیا در کشور می‌تواند نتایج مثبتی برای چابک سازی نظام توزیع و بهره‌ور نمودن آن به همراه داشته باشد، اما این نگرانی نیز وجود دارد که عدم توجه به استانداردها و الزامات این کار، موجب شکل‌گیری مدل‌های ناموفق این فروشگاه‌ها در کشور گردد.
طرح توجیهی فروشگاه زنجیره‌ای
در ادامه به برخی از ویژگی‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای خواهیم پرداخت
فروشگاه‌های زنجیره‌ای در مقايسه با واحدهاي توزيع سنتي و خرده‌فروشی‌ها، داراي خصوصيات و ویژگی‌های چندي هستند كه برخي از آن‌ها عبارت‌اند از:

1. يك فروشگاه زنجیره‌ای كه از شعب و فروشگاه‌های متعدد تشكيل می‌شود، معمولاً در تمام واحدهايش، كالاهاي تجاري يكساني را می‌فروشد.

2. خريد فروشگاه در حجم و مقياس بالايي بوده، لذا می‌تواند در مقايسه با خرده‌فروشی‌های كوچك، كالاها را باقیمت پایین‌تری به فروش رساند.

3- اين واحدها درك کرده‌اند كه از شكست در تطابق با شرايط جديد بايد عبرت گرفت. به همين منظور آن‌ها داراي بخش‌های برنامه‌ریزی هستند كه در اين بخش‌ها، كارشناسان مربوطه، سرگرم تجزیه‌وتحلیل حوادث اقتصادي، عادات مردم، سلیقه‌ها و الگوهاي متغير زندگي هستند. واحدهاي زنجیره‌ای به‌تبع برنامه‌ریزی درازمدتشان، در تأمین نیازها و حوائج آتيه نسبت به اكثر خرده‌فروشی‌ها، در وضعيت و آمادگي بهتري قرار دارند.

 

فروشگاه زنجیره ای
طرح توجیهی فروشگاه زنجیره‌ای
4- حجم بسيار بالاي خريد، اين واحدها را قادر می‌سازد كه از يك موضع قدرت، با تولیدکنندگان و عمده‌فروشی‌ها، معامله كنند.

5- واحدهاي زنجیره‌ای به‌واسطه حجم فروش بالايي كه دارند، با سرعت و سهولت بيشتري می‌توانند از بانک‌ها و ساير مؤسسات اعتباردهنده تقاضاي وام کنند.

6- وقتی‌که اجناس و كالاهاي مختلف و متعدد در زير يك سقف كنار هم قرارگرفته باشند. به فروش يكديگر كمك می‌کنند، يعني فروش برنامه‌ریزی نشده و ناگهاني پيش می‌آید كه حجم زيادي از فروش فروشگاه‌ها را تشكيل می‌دهد.

7- فروشگاه‌های زنجیره‌ای به علت قدرت اقتصادي و سازمان‌دهی متمركزشان، در تبلیغات براي محصولاتشان، مزيت منحصربه‌فردی دارند و قادرند پیام‌هایشان را از طریق روزنامه‌ها، مجلات، راديو، تلويزيون و... به مصرف‌کننده برسانند، درحالی‌که يك واحد خرده‌فروشی مستقل، در این خصوص انتخاب‌های بسيار كمتري دارد.
علاوه بر ویژگی‌های فوق، همان‌طور كه قبلاً هم اشاره شد، فروشگاه‌های زنجیره‌ای براي جامعه و مصرف‌کنندگان نيز آثار و فواید متعددي به ارمغان می‌آورند كه در زير به برخي از آن‌ها اشاره می‌شود:
الف (فواید اجتماعي)
- حذف واسطه‌هاي غيرضروري ميان توليدكننده و مصرف‌کننده و كاهش هزینه‌های توزيع
- جلوگيري از توسعه بی‌رویه واحدهاي تجاري در فضاهاي غيرتجاري
- توسعه و ترويج فرهنگ استاندارد کردن كالاهاي توليد داخلي و استفاده از باركد ملي
- تثبيت قيمت كالا در مناطق مختلف شهري با توجه به يكسان بودن قيمت انواع كالاهاي عرضه‌شده در كليه شعب فروشگاه‌های زنجیره‌ای
فروشگاه بزرگ زنجیره ای
- بهبود نسبي ترافيك شهري با حذف مسافرت‌های درون‌شهری غيرضروري
- كاهش آلودگي هوا و استهلاك وسایط نقليه
- كاهش گردش نقدينگي با استفاده از کارت‌های اعتباري
ب فواید بهداشتي
- كاهش سطح توزيع توزيع در مناطق خاص و با نشاني دقيق
- كاهش زمان بين توليد تا توزيع و توزیع تا مصرف
- امكان اعمال نظارت سريع، دقيق و گسترده بر كار فروشگاه‌های زنجیره‌ای
- استاندارد بودن كار فروشگاه‌های زنجیره‌ای
- بسته‌بندی كالا به‌صورت صحيح
- امكان جلوگيري از فروش كالاهاي غيراستاندارد
- مشخص بودن مسير توزيع
- كاهش عوارض ناشي از سود آني
- نظارت ظاهري سطح فروشگاه و كاركنان
ج مزاياي ويژه مصرف‌کنندگان و مشتريان
- ورود آزاد و عدم اجبار به خريد و درنتيجه ايجاد آرامش هنگام خريد
- عرضه كالا به قيمت ثابت و همراه با اطلاعات كالا نظير وزن، تاريخ توليد و انقضا و...
- فروش اجناس بسيار متعدد در زير يك سقف. اين خصوصيت، در شهرهاي بزرگ پرازدحام و داراي ترافيك، شايد از قيمت ارزان‌تر، براي مشتريان جذاب‌تر باشد
- آزادي انتخاب بيشتر با توجه به تنوع كالايي
- صرفه‌جویی در وقت
- امكان تهيه كالا و خدمات در طول شبانه‌روز
- استفاده از امکانات و تسهيلات رفاهي در هنگام خريد (نظير کارت‌های اعتباري، پاركينگ و...)
البته بايد توجه داشت كه تنوع فوق‌العاده اجناس در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، ممكن است نياز كاذب براي مشتريان ایجاد کند كه نتيجه آن افزايش مصرف و بالا رفتن هزينه خانوار است.

در پایان باید به این نکته توجه داشت که امروزه دنیا محل رقابت است و بیشتر مشاغل به همان سرعتی که پدیدار می‌شوند ممکن است به همان سرعت هم محو شوند
فروشگاه اینترنتی
 
 
نکته قابل‌توجه این است که مشتریان زیاده‌خواه شده‌اند و چیزی بیشتر از یک فروشگاه ساده را انتظار دارند. اگر فروشگاه‌های زنجیره‌ای علم خود را به‌روز نکنند و همان‌گونه که متأسفانه در بعضی فروشگاه‌ها شاهد رفتارهای نامناسب با مشتری هستیم همان‌گونه که این فروشگاه‌ها خرده‌فروشی‌ها را از میدان به درکردند به‌زودی فروشگاه‌های اینترنتی هم آن‌ها را از میدان به درمی‌کنند
بلی رقیب جدی فروشگاه‌های زنجیره‌ای به‌صورت فیزیکی، وب‌سایت‌های به‌مراتب بسیار کم‌خرج‌تر و مشتری مدارتر اینترنتی هستند که نوع زنجیره‌ای آن‌ها هم درراه است.
گونه‌ای کاملاً متفاوت که سریع‌تر از هر فروشگاه زنجیره‌ای اجناس را به دست مشتریان می‌رساند
مشتاقم در مقالات و طرح‌های آینده در مورد فروشگاه‌های اینترنتی مدرن و نحوه توزیع اجناس آن‌ها بیشتر صحبت کنم و انشا الله طرح توجیهی در مورد فروشگاه‌های زنجیره‌ای اینترنتی ارائه دهم
آخرین ویرایش طرح مربوط به سال 1396 است
شناسنامه طرح
1-عنوان فعاليت: فروشگاه زنجیره ای
2-ظرفيت : 390000 رکورد موفق در سال
3-مجري طرح: ؟؟؟؟؟؟
4-محل اجرا : ؟؟؟؟؟؟؟؟
5-اشتغال طرح : 35نفر
6-سرمايه ثابت طرح : 57756.81میلیون ریال
7-سرمايه گذاري کل طرح : 89328.40میلیون ریال
8-ميزان زمين طرح : 1000متر مربع
9-ميزان زمين بنا : 2000متر
10-ميزان تسهيلات مورد نياز : 56754.20میلیون ریال
11-نوع تسهيلات : -
12-نقطه سربه سر جاری  : 45.03%
13-مدت برگشت سرمايه : 3.71سال
14-نرخ بازدهي سرمايه : 21%
لینک خرید طرح در ادامه
ردیف نام محصول میزان فروش سالیانه واحد قیمت فروش
(ریال)
1- خرید موفق 390000 تراکنش-رکورد 500000

اطلاعات در مورد طرح/ ايده محوري :
مراحل مختلف اجراي پروژه جهت تحقق ايده
خلاصه گزارش
بررسی فنی طرح :
1- عنوان فعالیت :
محل اجرای طرح
مشخصات متقاضیان
حقیقی
حقوقی
نوع فعالیت یا محصولات تولیدی _
-زمین
محوطه سازی
7-ساختمان سازی :
8-ماشین آلات و تجهیزات (مشخصات فنی آنها )
9-شرح مختصری از دانش فنی و روش تولید محصولات
10-تاسیسات عمومی و تجهیزات با مشخصات فنی آنها
11-وسایل حمل و نقل داخل و خارج کارخانه
12-مواد اولیه و بسته بندی:
13-آب ،برق ،سوخت مصرفی:
14-برآورد هزینه تعمیرات ونگهداری:
15-برآورد حقوق و دستمزد نیروی انسانی :
16- برآورد هزینه ثابت
-هزینه های سرمایه ای :
-هزینه قبل از بهره برداری
17-برآورد سرمایه در گردش:
18- نحوه سرمایه گذاری کل : (جدید و قدیم )
19-برآورد هزینه استهلاک پس از اجرای توسعه :
20-هزینه تولید سالیانه :
21-قیمت تمام شده محصول:
22-قیمت فروش محصولات    
23-محاسبه نقطه سر به سر
-درصد فروش در نقطه سربه سر
24-سود و زیان ویژه (سود)
سود و زیان
25ارزش افزوده خالص و نا خالص و نسبت های آن:
ارزش افزوده نا خالص
ارزش افزوده خالص
نسبت افزوده ناخالص به فروش
نسبت افزوده خالص به فروش
نسبت افزوده خالص به سرمایه گذاری کل
26-سرمایه ثابت سرانه
سرمایه ثابت سرانه
27- کل سرمایه گذاری سرانه
28 نرخ بازدهی سرمایه:
-29دوره برگشت سرمایه
جدول باز پرداخت اقساط تسهیلات

 

شامل 53 صفحه ورد و PDF

 

 
موارد بالا در جدول هایی به صورت کامل آورده شده و همه اطلاعات بروز و ویرایش سال 96 می باشند.
در صورت هرگونه سوال و راهنمایی با بخش پشتیبانی تماس بگیرید.
ما بروز بودن طرح ها را 100 % تضمین می کنیم.
خرید آنلاین

 

نویسنده

سمیه ملکی
  قیمت:35000تومان

ممکن است از این مطالب خوشتان بیاید

مطالب مرتبط

دیدگاه های شما

افزودن یک دیدگاه