تهیه طرح توجیهی ،از ضررهای هنگفت مالی و اعتباری جلوگیری می کند.هر ایده ای تا روی کاغذ ریز نشود قابلیت اجرا پیدا نمی کند

طرح توجیهی بسته بندی خرما 1401 | هزینه راه اندازی شرکت بسته بندی خرما

معرفی طرح توجیهی بسته بندی خرما نگارش سال 1401:
هدف از تهیه و نگارش طرح توجیهی بسته بندی خرما بررسی هزینه های احداث کارگاه بسته بندی خرما در سال 1401 , و برآورد سود و درآمد شرکت بسته بندی خرما با قیمت های جدید و نرخ تورم امسال است.
در این طرح بررسی بسته بندی 500 تن خرما را مورد  تحقیق قرار داده ایم و طرح مناسب گرفتن مجوز بسته بندی و همچنین مناسب برای گرفتن وام بسته بندی خرما می باشد.

طرح توجیهی بسته بندی خرما 1401

 

بسته بندی خرما
بسته بندی خرما در ایران که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان خرما در جهان است از اهمیت بالایی برخوردار است. خرما نیز یک کالای صادراتی ارزشمند است که برای صادرات و فروش در نقاط مختلف باید با دقت و ظرافت بسته بندی شود.
این امر به اهمیت بالایی در فرآیند بسته بندی خرما منجر شده است. با ظروف بسته بندی خرما کارآمدی، قیمت و ارزش خرما در بازارهای بین المللی می تواند افزایش یابد و سود بهتری برای تولید کننده و صادرکننده به همراه داشته باشد.


اهمیت بسته بندی
بسته بندی، خواه بسته بندی مواد غذایی باشد، و یا بسته بندی وسایل بهداشتی، بسته بندی لباس و یا هر کالایی دیگر، همه از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا یک بسته بندی مناسب تاثیر زیادی در جلب نظر خریدار ها و فروش بالای محصولات دارد.
هدف اولیه بسته بندی محافظت از محتویات آن در برابر هر گونه آسیبی است که ممکن است در حین حمل و نقل، جابجایی و نگهداری اتفاق بیفتد. بسته بندی محصول را در طول زنجیره تولید تا مصرف خود از سازنده تا کاربر نهایی دست نخورده نگه می دارد.
بسته بندی محصول را در برابر رطوبت، نور، گرما و سایر عوامل خارجی محافظت می کند. این مهمترین هدف بسته بندی است.
به همین دلیل غیرعادی نیست که محصولات بسته بندی شده قیمت بسیار بیشتر از محصول واقعی داشته باشید. به خصوص هنگام سفارش اجناس از فروشگاه های آنلاین.
مقدار ضایعات محصولات بسته بندی  شده نبست به فروش عمده محصول می تواند بسیار زیاد است. در مجموع، هدف بسته بندی محافظت است.


ایمنی کالا و محصولات در بسته بندی

مهمتر از همه، بسته بندی نقش مهمی در حفظ امنیت محتویات و مصرف کنندگان دارد. بسته بندی باید حاوی اطلاعات مهم محصول و ایمنی آن باشد. به عنوان مثال، برای محصولات غذایی تاریخ بسته بندی، بهترین زمان قبل از تاریخ و لیستی از مواد تشکیل دهنده باید به وضوح روی بسته بندی قابل مشاهده باشد.
 هیچ ماده شیمیایی مضر، بو یا طعمی نباید از مواد بسته بندی به غذا منتقل شود، خواه از مواد درجه یک یا مواد بازیافتی باشد.
تمام این اطلاعات باعث افزایش ایمنی محصول برای مصرف کننده می شود. اطلاعات زیاد همیشه بهتر از نداشتن اطلاعات است.

لحظه ای وقت بگذارید و آخرین کالایی را که خریدید به یاد بیاورید !!

  • حالا که این کالا را در ذهن خود یادآوری کردید، می توانید بگویید بسته بندی آن چه تاثیری بر شما گذاشته بود؟
  • چه تصویری اولین بار به ذهن شما می رسد؟
  •  آیا به طراحی یا ظاهر آن فکر می کنید؟
  • بسته بندی محصول چند درصد روی خرید شما تاثیر گذار بوده است؟
  • طرح توجیهی بسته بندی خرما 1401

 
چیزی که در مورد محصولات مختلف روزمره ای که ما استفاده می کنیم و در همه محصولات هم وجود دارد ,این است که همه آنها در نوعی بسته بندی عرضه می شوند. بسته بندی نقش های مختلفی دارد.
اهمیت بسته بندی شامل ارائه حفاظت و ایمنی محصول تا رسیدن به دست مشتری، قابلیت استفاده در زمان طولانی تر، ظاهر جذاب، طراحی بهینه و توضیحات محصولو الزامات خاص  برای مشتری است.
با این حال، آنچه اغلب در بسته بندی مهم است،  این است که یک بار مصرف است. یعنی بسته بندی هر کالایی فقط یک بار انجام می شود.
زمانی که محصول به دست مشتری می رسد , برای استفاده آن را از بسته بندی خارج می کند، یا به محض تمام شدن محتویات بسته‌بندی دور انداخته می‌شود پس باید بسیار دقت کنید که بسته بندی علاوه بر جذاب بودن و طراحی بهینه از نظر هزینه ای , هزینه تمام شده آن برای شما هم بالا نباشد .

ظروف بسته بندی خرما

امروزه در بازارهای جهانی مشاهده می شود که علاوه بر کیفیت و طعم خرما، بسته بندی و سایر موارد مربوط به ظاهر برای مشتریان بسیار مهم است و تمایل بیشتری به خرید محصولات برندی که از ظاهر شکیل تری استفاده می کند، هستند. و بسته بندی شیک همانطور که گفته شد برای فروش و صادرات مواد غذایی مانند خرما باید از ظروف بسته بندی مناسب استفاده کرد تا ارزش افزوده محصول افزایش یابد.

بهترین طرح بسته بندی خرما چیست؟
همانطور که قبلا توضیح داده شد، اگر بسته بندی به بهترین شکل ممکن انجام شود، و از جعبه های بسته بندی خرما مناسب استفاده شود ,  محصول بسته بندی شده از ارزش افزوده بسیار و افزایش قیمت برخوردار خواهد شد.

در طراحی بسته بندی اخرما باید قوانین و اصول خاصی رعایت شود تا محصول در نظر مشتری جذاب تر و ارزشمندتر شود. در دنیای امروز انواع بسته بندی موجود است و بسته بندی های لوکس خرما همچنان خریداران را به خود جذب می کند.

طرح توجیهی بسته بندی خرما

ظروف بسته بندی خرما
در کشورهایی که مصرف خرما رو به افزایش است، آنها را تشویق به نگهداری آن در جعبه ها و  ظروف نگهداری مناسب می کنند. این جعبه ها باید معیارهای خاصی را داشته باشند و بتوانند کیفیت و تازگی خرما را حفظ کنند. سه مورد از مهم ترین ویژگی هایی که در ظروف بسته بندی خرما باید رعایت کنید، در زیر مورد بحث قرار می گیرند:

1- انسداد جریان هوا و داشتن بهترین قدرت ممکن: خرما از جمله میوه هایی است که در برابر رطوبت آسیب پذیر است و با قرار گرفتن در معرض رطوبت غیرقابل استفاده می شود. برای ارسال از راه دور و حمل و نقل صادراتی باید بسته بندی انتخاب شود که محصول را به بهترین شکل ممکن حفظ کند.

2- قیمت مناسب: معامله خرما به خودی خود یک تجارت گران و دشوار است. بهتر است از ظروف بسته بندی با بهترین کیفیت و نازلترین قیمت استفاده شود.

3- وزن بسته بندی برای خرمای صادراتی: هزینه های صادرات محصولات فوق العاده بالاست. برای تسهیل حمل و نقل باید از ظروف بسته بندی سبک استفاده شود.

بسته بندی بخش مهمی از برند و بازاریابی محصول را به خود اختصاص می دهد. بسته بندی منحصر به فرد می تواند جذابیت محصول را افزایش دهد و در نتیجه بر تمایل به خرید محصول تأثیر بگذارد. بسته بندی خرما به اندازه خود محصول مهم است.

هدف آن متمایز شدن از قفسه یا وب سایت، افزایش فروش، ارائه اطلاعات مرتبط در مورد محصول و افزایش علاقه است.
 دو سوم مردم می گویند که بسته بندی بر تصمیمات خرید آنها تأثیر دارد. یک بسته بندی همچنین می تواند داستان کاملی را در مورد تجارت پشت محصول و تأثیرات زیست محیطی، اجتماعی و اقتصادی محصول بیان کند. این ابزاری برای انتقال ارزش های شرکت و مزایای بزرگی است که محصول برای مصرف کننده به ارمغان می آورد.

قابلیت استفاده
بسته بندی ای که به راحتی باز و بسته می شود، و پس از اتکام محصول باز هم ظرف بسته بندی قابل مصرف است ، و می توان آن را دوباره استفاده کرد یا بازیافت کرد، برخی از نیازهای مصرف کنندگان را برآورده می کند و برای ممصرف کننده جذابیت بیشتری دارد. علاوه بر این، طراحی بهینه قابلیت استفاده را افزایش می دهد.

 

فهرست مطالب موجود در طرح توجیهی بسته بندی خرما نگارش سال 1401:
برآورد زمین  یا مکان مناسب برای بسته بندی خرما 1401
برآورد محوطه سازی های لازم
برآورد هزینه ساخت و ساز سالن بسته بندی و سردخانه نگهداری خرما
برآورد هزینه خرید و لیست ماشین آلات و تجهیزات
برآورد تاسیسات عمومی و تجهیزات (تاسیسات)
برآورد وسایل حمل و نقل
برآورد تجهیزات لازم برای احداث کارگاه بسته بندی خرما
برآورد آب ،برق ،سوخت مصرفی
برآورد هزینه تعمیرات ونگهداری
برآورد حقوق و دستمزد نیروی انسانی
برآورد هزینه ثابت
برآورد هزینه های سرمایه ای
برآورد هزینه قبل از بهره برداری
برآورد سرمایه در گردش
برآورد نحوه سرمایه گذاری کل بسته بندی خرما
 برآورد هزینه استهلاک پس از اجرای توسعه :
برآورد هزینه تولید سالیانه
برآورد قیمت تمام شده
برآورد مواد ولیه لازم از جمله خرما به صورت فله و...
قیمت فروش
درصد فروش در نقطه سربه سر
برآورد سود و زیان ویژه
برآورد سرمایه ثابت سرانه
برآورد کل سرمایه گذاری سرانه
برآورد نرخ بازدهی سرمایه
برآورد دوره برگشت سرمایه
برآورد درصد فروش در نقطه سربه سر
برآورد ارزش افزوده خالص و نا خالص و نسبت های آن

 

خلاصه گزارش طرح توجیهی بسته بندی خرما نگارش سال 1401:

1-عنوان فعاليت:

بسته بندی خرما ظرفیت اسمی 500 تن در سال

2-ظرفيت :

500 تن در سال

3-مجري طرح:

-

4-محل اجرا :

..............

5-اشتغال طرح :

11نفر

6-سرمايه ثابت طرح :

14015.23میلیون ریال معادل یک میلیارد و چهارصد و یک میلیون و پانصد و بیست و سه هزارتومان

7-سرمايه در گردش :

20172.52میلیون ریال معادل دو میلیارد و هفده میلیون و دویست و پنجاه و دو هزارتومان

8-سرمايه گذاري کل طرح :

34187.75میلیون ریال معادل سه میلیارد و چهارصد و هجده میلیون و هفتصد و هفتاد و پنج هزارتومان

9-ميزان زمين طرح :

500متر مربع (طرح ساخت و ساز ندارد -ساختمان طرح به صورت رهن و اجاره است)

10-ميزان زمين بنا :

500متر مربع (طرح ساخت و ساز ندارد -ساختمان طرح به صورت رهن و اجاره است)

11-ميزان تسهيلات مورد نياز :

27350.20میلیون ریال معادل دو میلیارد و هفتصد و سی و پنج میلیون و بیست هزارتومان

12-نوع تسهيلات :

وام 5 ساله

13-نقطه سربه سر :

68.18%

14-مدت برگشت سرمايه :

5سال

15-نرخ بازدهي سرمايه :

34.47%

16-تورم :

40%

17-نرخ تنزیل :

25%

 
(طرح ساخت و ساز ندارد -ساختمان طرح به صورت رهن و اجاره است)

طرح  کامل است و همه مطالبی که در بالا گفته شد در طرح موجود است.
طرح آپدیت سال 1401  و شامل 38 صفحه فایل ورد و پی دی اف است.

 

در ادامه چند نمونه بسته بندی خرما را با هم می بینیم:

بسته بندی خرما


 

بسته بندی خرما


 

بسته بندی خرما

 

طرح توجیهی فراوری خرما | صنایع تبدیلی و بسته بندی خرما  

نویسنده

سمیه ملکی
قیمت:   79000تومان

جهت سفارش طرح توجیهی با خانم مهندس ملکی تماس بگیرید.(09015516984)

ممکن است از این مطالب خوشتان بیاید

مطالب مرتبط
معرفی دوستان و همکاران