توسط سمیه ملکی
5-16-2022 4:15:29 PM
طرح توجیهی فروشگاه اینترنتی پوشاک و لباس | طرح توجیهی کسب و کار اینترنتی
طرح توجیهی فروشگاه اینترنتی | طرح توجیهی فروشگاه اینترنتی پوشاک و لباس
طرح توجیهی فروشگاه اینترنتی یعنی بررسی ایده راه اندازی یک کسب و کار آنلاین برای فروش محصولات از طریق اینترنت و دنیای مجازی.
حال فروشگاه اینترنتی که راه اندازی می کنید می تواند در زمینه های مختلف و در حوزه مشاغل مخلتف باشد ,
طرح کسب و کار آنلاین که می توان در قالب فروشگاه اینترنتی راه اندازی کرد شامل : طرح راه ندازی فروشگاه اینترنتی پوشاک , طرح راه اندازی فروشگاه موبایل فروشی اینترنتی , فروشگاه اینترنتی مواد غذایی و موارد دیگری که جای پیشرفت زیادی در دنیای امروز دارند.
امروزه مدیریت کسب و کار اینترنتی با موبایل و کامپیوتر بسیار مورد استقبال قرار گرفته و امکان درآمد زایی برای افراد زیادی را از طریق سرمایه کم فراهم کرده است.
زیرا امروزه اینترنت بخشی از زندگی همه ما شده است و به مرور هم استفاده از اینترنت و انجام خرید های اینترنتی بیشتر می شود , پس بهتراست که اگر شما هم کسب و کاری دارید که قابلیت فروش اینترنتی دارد , از این روش تبلیغات و فروش که بسیار هم مورد استقبال است , غافل نشوید.
تعریف طرح کسب و کار آنلاین و فروشگاه اینترنتی
اصطلاح فروشگاه اینترنتی، به زبان ساده، راه اندازی فروشگاهی آنلاین در شبکه جهانی و اینترنت برای فروش خدمات یا محصولات است.
فروشگاه اینترنتی بخشی جدایی ناپذیر از فرآیندی است که به عنوان خرید آنلاین شناخته می شود. خرید آنلاین شامل فرآیندی است که در آن بازدیدکنندگان می توانند محصولات یا خدمات خاصی را که در یک فروشگاه آنلاین ارائه می شود خریداری کنند.
فروشگاه های آنلاین امروزه طرفداران زیادی دارد و واقعیت این است که تجارت اینترنتی خرید محصولات و خدمات خاص را بسیار آسان می کند. با این حال، نباید فراموش کرد که این یک تجارت مستقیم نیست، کاستی و نگرانی های متعددی هنگان خریداینترنتی وجود دارد که اغلب به موضوع کیفیت محصولات ارائه شده در یک فروشگاه اینترنتی مربوط می شود.
که این مورد به ویژه به خرید محصولات مرتبط با کالا اشاره دارد، برای مثال، در یک فروشگاه اینترنتی فروش لباس گاهی اوقات تصویر محصولی که کاربر میتواند به صورت آنلاین ببیند، به طور کامل با محصولی که بعد از خرید برای کابربر ارسال می شود , مطابقت ندارد. به همین دلیل بسیاری از واسطه ها در زمینه تجارت اینترنتی در وب سایت های خود نیز امکان بازگشت کالا را قرار می دهند و روی این موضوع هم تاکید ویژه دارند تا خریدار با خیال راحت تری خردی خود را انجام دهد . با این حال، این تنها یکی از مشکلات احتمالی مشتریانی است که از خدمات فروشگاه آنلاین استفاده می کنند و در راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی مواردی هست که حتما باید مورد توجه قرار بگیرد.
در اکثر فروشگاه های آنلاین، پرداخت با تمام کارت های پرداخت قابل انجام است. اما این تا حد زیادی مربوط به فروشگاه های آنلاین فعال در بازار داخلی است. برای کسانی که در این نوع تجارت پیشتاز جهان هستند، معمولاً داشتن کارت مخصوص پرداخت آنلاین ضروری است که استفاده از خدمات این گونه فروشگاه های آنلاین را برای کاربران داخلی بسیار دشوارتر می کند.
اگرچه فروشگاههای آنلاین روشی روزافزون برای خرید محصولات و خدمات مختلف هستند، اما بحث ایمنی و امنیت این نوع خرید اغلب شنیده میشود. البته با توجه به اینکه اینترنت عملا برای همه باز است، همیشه ممکن است اتفاق بیفتد که شخصی از اطلاعات کاربران سوء استفاده کند. به همین دلیل، تقریباً هر فروشگاه اینترنتی باید برنامه خاصی داشته باشد که از اطلاعات محافظت کند و ایمنی دادههای کاربر را تضمین کند و همچنین از تغییرات غیرمجاز در دادههای ذخیرهشده کاربر جلوگیری کند و همچنین امکان تأیید هویت کاربر را نیز داشته باشد. بر این اساس تقریباً تمامی فروشگاه های اینترنتی باید به ترتیب از روش های رمزگذاری استفاده کنند.
اهمیت فروشگاه های اینترنتی
* خرید آنلاین شکلی از تجارت الکترونیکی است که به مصرف کنندگان اجازه می دهد به طور مستقیم کالا یا خدمات را از طریق اینترنت از فروشنده با استفاده از یک مرورگر وب یا یک برنامه تلفن همراه خریداری کنند. مصرفکنندگان با مراجعه مستقیم به وبسایت خردهفروش یا با جستجو در میان فروشندگان با استفاده از موتور جستجوی خرید، یا از طریق اپ موبایلی اقدام به جستجو و تحقیق درباره محصول و خدمات مورد نظر خود می کنند و بعد از انتخاب و اطمینان از صحت خدمات اقدام به خرید می کنند ,
فروشگاه های اینترنتی این امکان را فراهم کردهاند که خریداران هنگام خرید در کمترین زمان بتوانند از قیمت و انواع یک محصول با اطلاع شوند و در بین چندین فروشگاه اقدام به مقایسه قیمتها و کیفیت محصولات کنند , که این امر خود اهمیت ویژه ای در خرید دارد.
* خرید آنلاین حدود بیست و پنج سال است که وجود دارد. محبوبیت آن به طور قابل توجهی افزایش یافته است. امروزه تقریباً هر چیزی را میتوانیم به صورت آنلاین خریداری کنیم. در واقع، کارشناسان خرده فروشی می گویند که خرید آنلاین به زودی از نظر پولی از خرید سنتی پیشی خواهد گرفت,
و مشتریان می توانند با استفاده از طیف وسیعی از دستگاه های مختلف از جمله رایانه , لپ تاپ، و تلفن های هوشمند و ... به صورت آنلاین خرید کنند
.
* یک فروشگاه اینترنتی معمولی مشتری را قادر می سازد تا طیف وسیعی از محصولات و خدمات را مرور کند، عکس ها یا تصاویر محصولات را به همراه اطلاعاتی در مورد مشخصات محصول، ویژگی ها و قیمت ها مشاهده کند.
* مطمئنن همه ما خرید آنلاین را دوست داریم. جذابیت اصلی این ایده در این است که ما می توانیم اقلام مورد نیاز خود را بدون نیاز به ترک خانه پیدا کرده و بخریم
.
* امروزه اکثر فروشگاه ها امکانات خرید آنلاین را ارائه می دهند. به عبارت دیگر، آنها یک وب سایت دارند که به مصرف کنندگان اجازه می دهد از آنها در وب خرید کنند.
* بسیاری از مردم خرید هفتگی مواد غذایی سوپرمارکت خود را به صورت آنلاین انجام می دهند. برخی از شرکت ها، در واقع، فقط به صورت آنلاین فروش می کنند. آنها هیچ مغازه فیزیکی ندارند که مردم بتوانند از آن بازدید کنند. به عنوان مثال، Amazon.com تقریباً تمام کالاهای خود را به صورت آنلاین از طریق پلت فرم تجارت الکترونیکی خود به فروش می رساند. و درآمد بسیار زیادی هم دارند.
فروشگاه خرید آنلاین چگونه کار می کند؟
مهمتر از همه، برای انجام خرید اینترنتی نیاز به اتصال به درگاهی برای پرداخت هزینه یا پرداخت نقدی هستید. که برای پرداخت از طریق درگاه های پرداخت نیاز به رمز عبور ایمن دارید. همچنین ممکن است لازم باشد آدرس ایمیل یا شماره تلفن همراه داشته باشید.
اکثر خرده فروشان به شما اجازه می دهند رمز عبور خود را ایجاد کنید. برای تعیین رمز کاربری باید مطمئن شوید که رمز عبوری است که هیچ کس نمی تواند آنرا حدس بزند. از تاریخ تولد خود و اقوام خودداری کنید. در حالت ایده آل، باید ترکیبی از حروف، اعداد و حروف بزرگ و کوچک را در نظر بگیرید.
- پرداخت آنی هنگان خرید از طریق سامانه اینترنتی
- پرداخت نقدی هنگام تحویل
- پرداخت از طریق کارت اعتباری
- انواع پول الکترونیکی
- کارت هدیه
- حواله پستی
عامل موفقیت یک فروشگاه اینترنتی
مهمترین عاملی که تعیینکننده بازگشت مشتریان به یک وبسایت است، سهولت استفاده و وجود ویژگیهای کاربرپسند است.
تست قابلیت استفاده برای یافتن مشکلات و بهبودها در یک وب سایت بسیار مهم است. روشهای ارزیابی قابلیت استفاده عبارتند از ارزیابی اکتشافی، بررسی شناختی و آزمایش کاربر. هر تکنیک ویژگی های خاص خود را دارد و بر جنبه های مختلف تجربه کاربر تأکید دارد.
فروشگاه های اینترنتی و سهم بازار
محبوبیت خرید آنلاین همچنان باعث کاهش فروش خرده فروشان معمولی می شود. به عنوان مثال، Best Buy، بزرگترین خرده فروش لوازم الکترونیکی در ایالات متحده در آگوست 2014، دهمین افت سه ماهه متوالی خود را در فروش گزارش کرد، با اشاره به تغییر فزاینده مصرف کنندگان به خرید آنلاین Amazon.com بیشترین سهم بازار را در ایالات متحده دارد.
از ماه مه 2018، یک نظرسنجی نشان داد که دو سوم آمریکاییها چیزی از آمازون خریدهاند (92 درصد از کسانی که هر چیزی را آنلاین خریدهاند)، با 40 درصد از خریداران آنلاین حداقل یکبار در ماه از آمازون چیزی میخرند.
در سال 2012، 242 میلیون نفر در چین خرید آنلاین داشتند. برای کشورهای در حال توسعه و خانوارهای کم درآمد در کشورهای توسعه یافته، پذیرش تجارت الکترونیک به جای روشهای مرسوم یا علاوه بر آن به دلیل عدم دسترسی مقرون به صرفه به اینترنت محدود شده است.
مزایای فروشگاه های اینترنتی
راحتی
فروشگاه های آنلاین معمولاً 24 ساعته در دسترس هستند و بسیاری از مصرف کنندگان هم در محل کار و هم در خانه به اینترنت دسترسی دارند. سایر مؤسسات مانند کافی نت ها، مراکز اجتماعی و مدارس نیز دسترسی به اینترنت را فراهم می کنند.
در مقابل، بازدید از یک فروشگاه خرده فروشی معمولی مستلزم سفر یا رفت و آمد و هزینه هایی مانند بنزین، پارکینگ یا بلیط اتوبوس است و معمولاً باید در ساعات کاری انجام شود. تحویل همیشه یک مشکل بود که بر راحتی خرید آنلاین تأثیر می گذاشت.
با این حال، برای غلبه بر این، بسیاری از خردهفروشان از جمله خردهفروشان آنلاین ، خدمات تحویل فروشگاه را وارد کردند. اکنون این بدان معناست که مشتریان میتوانند کالاها را به صورت آنلاین خریداری کرده و آنها را از نزدیک ترین فروشگاه در نزدیکی محل زندگی تحویل بگیرند، و این امر خرید آنلاین را برای مشتریان سودمندتر میکند.
که البته این روش هنوز در کشور ما زیاد اجرایی نشدهولی مسلما با توجه به استقبالی که از فروشگاه های اینترنتی شده است بزودی همه این موارد اجرا می شوند.
تاثیر بررسی ها بر رفتار مصرف کننده
یکی از مزایای بزرگ خرید آنلاین، توانایی خواندن نظرات محصول است که توسط کارشناسان یا خریداران آنلاین دیگر نوشته شده است.
خواندن نظرات دیگران هنگام خرید یک محصول نقش مهم در تاثیرگذاری بر مصرف کنندگانی که تمایل به خرید همان کالا را به صورت آنلاین دارند , بسیار مهم است .
علاوه بر بررسیهای آنلاین، توصیههای کارشناسان در صفحات خرید آنلاین یا وبسایتهای رسانههای اجتماعی نقش کلیدی را برای خریداران آنلاین در هنگام تحقیق در مورد خریدهای اینترنتی, دارد.
خلاصه طرح
1-عنوان فعاليت:
|
ایجاد فروشگاه اینترنتی پوشاک و لباس
|
2-ظرفيت :
|
|
3-مجري طرح:
|
.............................
|
4-محل اجرا :
|
..............................
|
5-اشتغال طرح :
|
8نفر
|
6-سرمايه ثابت طرح :
|
4712.82میلیون ریال معادل چهارصد و هفتاد و یک میلیون و دویست و هشتاد و دو هزارتومان
|
7-سرمايه در گردش :
|
16587.31میلیون ریال معادل یک میلیارد و ششصد و پنجاه و هشت میلیون و هفتصد و سی و یک هزارتومان
|
8-سرمايه گذاري کل طرح :
|
21300.13میلیون ریال معادل دو میلیارد و یکصد و سی میلیون و سیزده هزارتومان
|
9-ميزان زمين طرح :
|
100 متر
|
10-ميزان زمين بنا :
|
100متر
|
11-ميزان تسهيلات مورد نياز :
|
17040.11میلیون ریال معادل یک میلیارد و هفتصد و چهار میلیون و یازده هزارتومان
|
12-نوع تسهيلات :
|
وام 5 ساله
|
13-نقطه سربه سر :
|
58.15%
|
14-مدت برگشت سرمايه :
|
4سال
|
15-نرخ بازدهي سرمايه :
|
42.12%
|
16-تورم :
|
40%
|
17-نرخ تنزیل :
|
25%
|
فهرست مطالب موجود در طرح توجیهی فروشگاه اینترنتی pdf +doc نگارش سال 1400 :
برآورد هزینه های خرید یا اجاره دفتر فروشگاه اینترنتی
برآورد محوطه سازی های لازم
برآورد هزینه خرید و لیست تجهیزات فروشگاه اینترنتی
برآورد وسایل حمل و نقل , هزینه های تبلیغات و بازاریابی
برآورد تجهیزات لازم برای هر بخش به طور کلی
برآورد آب ،برق ،سوخت مصرفی
برآورد هزینه تعمیرات ونگهداری
برآورد حقوق و دستمزد نیروی انسانی
برآورد هزینه ثابت
برآورد هزینه های سرمایه ای
برآورد هزینه قبل از بهره برداری
برآورد سرمایه در گردش
برآورد نحوه سرمایه گذاری کل
برآورد هزینه استهلاک پس از اجرای توسعه :
برآورد هزینه تولید سالیانه
برآورد قیمت تمام شده
قیمت فروش
درصد فروش در نقطه سربه سر
برآورد سود و زیان ویژه
برآورد سرمایه ثابت سرانه
برآورد کل سرمایه گذاری سرانه
برآورد نرخ بازدهی سرمایه
برآورد دوره برگشت سرمایه
برآورد درصد فروش در نقطه سربه سر
برآورد ارزش افزوده خالص و نا خالص و نسبت های آن
طرح بسیار کامل است و همه مطالبی که در بالا گفته شد در طرح موجود است.
طرح شامل 38صفحه فایل ورد و پی دی اف و آپدیت سال 1400 است.
|