توسط سمیه ملکی
9-5-2024 1:52:46 PM
دانلود طرح توجیهی فروشگاه اینترنتی ⭐️ طرح توجیهی کسب و کار اینترنتی
فروشگاه اینترنتی چیست؟
فروشگاه آنلاین وب سایت، اپلیکیشن یا پلتفرمی است که به کسب و کارها کمک می کند محصولات یا خدمات خود را به صورت آنلاین و اینترنتی بفروشند. فروشگاههای آنلاین راحتی، دسترسی و اغلب طیف وسیعتری از محصولات را نسبت به فروشگاههای فیزیکی ارائه میدهند و به مشتریان امکان میدهند به صورت مجازی و به مدت خیلی طولانی سایت و محصولات را مرور کنند، سفارش دهند و پرداخت کنند.
هدف از تهیه این طرح توجیهی فروشگاه اینترنتی بررسی هزینه ها و درآمد راه اندازی کی کسب و کار آنلاین در قالب فروشگاه اینترنتی است . طرح توجیهی کسب و کار اینترنتی آنلاین را می توان برای طراحی سایت برای لباس فروشی ,طرح فروشگاه اینترنتی مواد غذایی و حتی سوپرمارکت آنلاین راه اندازی کرد.
خوبی فروشگاه اینترنتی و آنلاین در این است که شما یک محصول را در چندین سایت از نظر مشخصات و قیمت بررسی می کنید و بعد از اطمینان خاطر از سایتی که اطمینان دارید خرید می کنید.
چرا باید فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنیم؟
با توجه به حجم کاهای روزانه و کمبود وقت که همه ما درگیر آن هستیم، اکثر مردم برای خرید اقلام غذایی به فروشگاه های فیزیکی مراجعه نمی کنند. آنها خرید مواد غذایی را از فروشگاه اینترنتی ترجیح می دهند. خرید انلاین باعث صرفه جویی در وقت و هزینه آنها می شود. آنها می توانند تمام محسولات و حتی مواد غذایی خود را درب منزل تحویل بگیرند. خرید خواربار به صورت آنلاین با ظهور مکانیسم های تحویل سریع برای مشتریان راحت تر است.
اگر در فکر راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی هستید , باید بدانید که راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی مسلتزم برنامه ریزی و مشخص کردن دامنه فعالیت است .
یعنی قبل از اینکه فروشگاه خود را استارت بزنید باید مشخص کنید که در این فروشگاه اینترنتی قرار است که خدمات یا محصولاتی به فروش برسانید.
برای مثال یک سایت که محصولات آرایشی می فروشد, با سایتی که خدمات ارائه می دهد و فایل به اشتراک می گذارد , متفاوت است .
آیا سرمایه گذاری در زمینه فروشگاه های اینترنتی به صرفه است؟
کووید-19 و قرنطینه باعث شد تا کارآفرینان به فکر فروش محصولات خود به صورت آنلاین شوند. فروشگاه های اینترنتی مزایای بسیار زیادی نسبت به فروشگاه فیزیکی دارند.
اهمیت کسب و کار اینترنتی و فروشگاه آنلاین
کسبوکار اینترنتی و فروشگاههای آنلاین در سالهای اخیر به دلیل پیشرفت فناوری، تغییر رفتار مصرفکنندگان و گسترش اینترنت، اهمیت زیادی پیدا کردهاند.
در ادامه به دلایل اهمیت و مزایای کسبوکار اینترنتی و فروشگاههای آنلاین میپردازیم:
1- دسترسی گسترده و بدون محدودیت مکانی
فروشگاههای آنلاین به کسبوکارها اجازه میدهند محصولات و خدمات خود را به مشتریان در سراسر کشور عرضه کنند. این امکان، بازارهای جهانی را برای کسبوکارهای کوچک و بزرگ قابل دسترس میکند.
2- هزینههای پایینتر نسبت به فروشگاههای فیزیکی
راهاندازی و مدیریت یک فروشگاه آنلاین معمولاً هزینه کمتری نسبت به فروشگاه فیزیکی دارد، زیرا نیازی به اجاره مکان، نگهداری موجودی بالا و هزینههای جانبی دیگر نیست.
3- دسترسی 24 ساعته
فروشگاههای آنلاین به صورت 24 ساعته و در 7 روز هفته در دسترس هستند، که این امر امکان فروش و جذب مشتری را در هر زمان از روز فراهم میکند، حتی زمانی که فروشگاههای فیزیکی تعطیل هستند.
4-انعطافپذیری بالا
کسبوکارهای اینترنتی به صاحبانشان این امکان را میدهند که از هر مکانی و در هر زمانی مدیریت کنند. این انعطافپذیری برای بسیاری از کارآفرینان و کسبوکارهای کوچک یک مزیت بزرگ است.
5- افزایش سرعت و سهولت در خرید
برای مشتریان، خرید آنلاین معمولاً سریعتر و راحتتر از خرید حضوری است. آنها میتوانند به راحتی مقایسه کنند، نظرات کاربران دیگر را بخوانند و بدون ترک خانه خرید کنند.
این دلایل باعث شدهاند که کسبوکار اینترنتی و فروشگاههای آنلاین به بخش مهمی از اقتصاد جهانی تبدیل شوند و فرصتهای زیادی برای رشد و موفقیت فراهم آورند.
مراحل اصلی راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی
1-اولین قدم در راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود، تعیین بازاری است که می خواهید به آن خدمات ارائه دهید. یکی از بزرگترین اشتباهاتی که صاحبان کسبوکار جدید مرتکب میشوند، تمرکز نکردن بر سه مولفه انتخاب جایگاه زیر است:
سودآوری: شما می خواهید جایگاهی سودآور داشته باشید تا بتوانید بازگشت سرمایه خود را مشاهده کنید و یک فروشگاه اینترنتی سودآور بسازید. اگر محصولی برای تولید یا خرید عمده گران باشد، پتانسیل پایینی برای سودآوری دارد. به طور مشابه، ممکن است یک محصول برای ارسال بسیار گران باشد و ممکن است برای فروش حضوری مناسبتر باشد.
قابلیت جستجو: بهترین فروشگاههای تجارت الکترونیک، محصولات مورد تقاضای را که مردم جستجو میکنند، را ارائه می دهند. اگر بهدنبال راهاندازی فروشگاه آنلاینی هستید که به عنوان مثال، لوازم تحریر را میفروشد، مطمئن شوید که «لوازم تحریر» کلمه کلیدی مورد نظر شما است. از ابزارهای سئو برای تعیین محصولاتی که افراد جستجو می کنند استفاده کنید.
اشتیاق: علایق خود را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، از صحبت یا تحقیق در مورد چه چیزی لذت می برید؟ وقتی به چیزی که می فروشید علاقه مند هستید، در مواقع سختی بیشتر به آن پایبند خواهید بود. نه تنها این، بلکه شما می خواهید مشتریان مردم را به فروشگاه شما هدایت کنند زیرا در زمینه، محصول یا خدمات خاصی متخصص هستید.
مخاطبان هدف شما به اندازه جایگاه شما مهم هستند. شما می خواهید مطمئن شوید که محصولاتی که می فروشید به آنها علاقه مند هستند و آنها می توانند آنچه را که می فروشید بدون مشکل خریداری کنند. اگر افراد در بین مخاطبان هدف شما نیستند، نظرشان را درباره محصولتان نپرسید.
2. محصول خود را انتخاب کنید
پس از تعیین جایگاه و مخاطب هدف خود، زمان تصمیم گیری در مورد محصول یا خدمات خود فرا رسیده است. این می تواند سخت ترین بخش راه اندازی فروشگاه آنلاین شما باشد. شما می خواهید مطمئن شوید که محصولی را نمی فروشید که تولید آن خیلی گران است یا کسی به دنبال آن نیست. همچنین مهم است که مطمئن شوید منابعی مطمئن برای تامین محصول و حمل و نقل برای قرار دادن محصولات خود دارید.
اگر محصولی را انتخاب کنید که در حال حاضر محبوب بوده است، چگونه محصول خود را از بهترین ها متمایز خواهید کرد؟ آیا می توانید محصول موجود را بهبود ببخشید؟ چگونه مطمئن خواهید شد که فروشگاه آنلاین شما منبع اصلی این محصول است؟
3. نام تجاری و دارایی های برند خود را ایجاد کنید
هنگامی که می دانید چه چیزی را می خواهید بفروشید، گام بعدی این است که نام تجاری یا برند تجاری خود را انتخاب کنید ,مانند لوگوی خود. برای برخی، این مرحله ممکن است بسیار آسان باشد و برای برخی دیگر، این می تواند بسیار چالش برانگیز باشد. یکی از راههایی که کسبوکارها اغلب از طریق ایدههای نامگذاری استفاده میکنند، مراجعه به یک ثبتکننده نام دامنه، مانند دیجی کالا و جستجوی دامنههای موجود است. دلیل آن این است که در حالت ایده آل، شما می خواهید نام دامنه شما با نام تجاری شما مطابقت داشته باشد.
فهرست مطالب موجود در طرح توجیهی فروشگاه اینترنتی pdf +doc نگارش سال 1403 :
برآورد هزینه های خرید یا اجاره دفتر فروشگاه اینترنتی
برآورد محوطه سازی های لازم
برآورد هزینه خرید و لیست تجهیزات فروشگاه اینترنتی
برآورد وسایل حمل و نقل , هزینه های تبلیغات و بازاریابی
برآورد تجهیزات لازم برای هر بخش به طور کلی
برآورد آب ،برق ،سوخت مصرفی
برآورد هزینه تعمیرات ونگهداری
برآورد حقوق و دستمزد نیروی انسانی
برآورد هزینه ثابت
برآورد هزینه های سرمایه ای
برآورد هزینه قبل از بهره برداری
برآورد سرمایه در گردش
برآورد نحوه سرمایه گذاری کل
برآورد هزینه استهلاک پس از اجرای توسعه :
برآورد هزینه تولید سالیانه
برآورد قیمت تمام شده
قیمت فروش
درصد فروش در نقطه سربه سر
برآورد سود و زیان ویژه
برآورد سرمایه ثابت سرانه
برآورد کل سرمایه گذاری سرانه
برآورد نرخ بازدهی سرمایه
برآورد دوره برگشت سرمایه
برآورد درصد فروش در نقطه سربه سر
برآورد ارزش افزوده خالص و نا خالص و نسبت های آن
خلاصه گزارش طرح توجیهی کسب و کار اینترنتی نگارش سال 1403
1-عنوان فعاليت:
|
فروشگاه اینترنتی
|
2-ظرفيت :
|
فروش انواع محصولات اعم از لوازم برقی,ابزار دقیق,تجهیزات کامپیوتری
تجهیزات صنعتی,تجهیزات اینترنتی, و…
|
3-مجري طرح:
|
|
4-محل اجرا :
|
|
5-اشتغال طرح :
|
5نفر
|
6-سرمايه ثابت طرح :
|
4661.19میلیون ریال معادل چهارصد و شصت و شش میلیون و یکصد و نوزده هزارتومان
|
7-سرمايه در گردش :
|
1231.92میلیون ریال معادل یکصد و بیست و سه میلیون و یکصد و نود و دو هزارتومان
|
8-سرمايه گذاري کل طرح :
|
5893.12میلیون ریال معادل پانصد و هشتاد و نه میلیون و سیصد و دوازده هزارتومان
|
9-متراژ دفتر :
|
160 متر مربع
|
10-نوع تسهيلات :
|
وام 5 ساله
|
11-ميزان تسهيلات مورد نياز :
|
4714.49میلیون ریال معادل چهارصد و هفتاد و یک میلیون و چهارصد و چهل و نه هزارتومان
|
12-نقطه سربه سر :
|
86.82%
|
13مدت برگشت سرمايه :
|
5 سال
|
14-نرخ بازدهي سرمايه :
|
33.08%
|
15-تورم :
|
40 %
|
16-نرخ تنزیل :
|
25 %
|
- عنوان طرح: طرح توجیهی فروشگاه اینترنتی نگارش سال 1403
- حجم فایل : 3.100 کیلوبایت
- تعداد صفحات: 41 صفحه
- نوع فایل doc + pdf
- لینک دانلود بلافاصله پس از پرداخت فعال خواهد شد.
- ضمنا یک نسخه از فایل به ایملی که در صفحه خرید وارد کرده اید ارسال خواهد شد.
جهت سفارش طرح توجیهی با کارشناسان شرکت الماس طرح البرز تماس بگیرید.
شماره های تماس کارشناسان
مهندس ایزدی پور 09369714614 خانم مهندس ملکی 09015516984
|