توسط سمیه ملکی
7-6-2021 2:17:36 PM
طرح توجیهی بسته بندی عسل 1400 | برآورد راه اندازی کارگاه بسته بندی عسل در سال 1400
معرفی طرح توجیهی بسته بندی عسل
هدف از تهیه این طرح برآورد هزینه های راه اندازی کارگاه بسته بندی عسل در سال 1400 است , بسته بندی عسل را می توان از یک کارگاه کوچک بسته بندی عسل با هزینه های پایین راه اندازی کرد و به مرور گسترش داد , بسته بندی عسل تاثیر زیادی در میزان فروش دارد , و یک بسته بندی جذاب می تواند نقش زیادی در فروش بیشتر داشته باشد , با توجه به پایین بودن قیمت عسل در ایران بخاطر افت قیمت دلار که طی سالهای آتی داشتیم کشورهای همسایه اقدام به خرید عسل ایران و بسته بندی آن در کشور خود کردند که در این مورد می توان به بسته بندی عسل در ترکیه و بسته بندی عسل در کشوردهای عربی اشاره کرد , امید است که با حمایت مسئولین و کارآفرینان و سرمایه گذاران کشور ما نیز در زمینه بسته بندی مواد غذایی بخصوص عسل بتواند جایگاهی ویژه در جهان داشته باشد , همان گونه که در تولید عسل جز 10 کشور برتر در جهان هستیم , این طرح راهنمای مناسبی در زمینه بسته بندی عسل است و شامل اطلاعات مفیدی برای سرمایه گذاران و علاقه مندان به این حرفه است , این طرح در36 صفحه و دو نسخه doc+ pdf تهیه شده است ,از طرح توجیهی بسته بندی عسل می توان برای گرفتن مجوز بسته بندی عسل و همچنین گرفتن وام نیز استفاده کرد.
تعریف عسل
عسل مایعی شیرین و غلیظ از زنبورهای عسل است. عسل از نظر مواد مغذی و ترکیبات استفاده شده در آن ارزش غذایی بالایی دارد. زنبورها شهد گلها شکر را جمع آوری می کنند و آن را به کندوی عسل منتقل می کنند. محصول نهایی که شامل عسل طبیعی زنبور عسل است ، مایعی بسیار خوشمزه با عطر و طعم بسیار دلپذیر است. که از شهد گلها جمع می شود. مطمئناً اجزای تشکیل دهنده عسل یا قسمت هایی از عسل از نظر ارزش غذایی بسیار مهم و ارزشمند هستند. ارزش غذایی، یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی ، معادل 21 گرم ، حاوی 64 کالری و 18 گرم قند ، شامل فروکتوز ، گلوکز ، مالتوز و ساکارز است. توجه داشته باشید که عسل ، به ویژه عسل طبیعی تقریباً حاوی فیبر ، چربی و پروتئین نیست. همچنین می توان گفت عسل سرشار از انواع ویتامین ها و مواد معدنی است.
عسل یکی از مواد غذایی است که به سرعت خراب نمی شود و می توان آن را برای مدت طولانی نگه داشت. به همین دلیل ، تجارت ، خرید و فروش عسل کاری است که قدمت آن صدها سال پیش است. با انقلاب صنعتی و شکوفایی صنایع و اقتصاد و سطح زندگی ،مصرف این غذای سنتی با طیف گسترده ای از مواد غذایی کاهش نیافته است.
عسل های طبیعی با ظاهری روشن و شفاف معمولاً حاوی مواد فعال گیاهی بوده و سرشار از آنتی اکسیدان هستند. انواع تیره عسل معمولاً مواد مغذی بیشتری دارند. انواع عسل طبیعی ، عسل زنبور عسل طبیعی ، عسل با کیفیت بالا ، غنی از ترکیبات آنتی اکسیدانی که برای سلامتی بسیار مفید هستند و از بروز سرطان می کاهند. برخی از مهمترین ترکیبات فنلی مانند فلاونوئیدها و برخی اسیدهای آلی در عسل طبیعی یافت می شوند. تحقیقات انجام شده بر روی عسل طبیعی نشان داده است که ترکیبات موجود در عسل نقش اصلی در سلامت سلولهای بدن دارند ، در حالی که ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در عسل طبیعی ، خطر حمله قلبی و سکته را تا حد ممکن کاهش می دهد.
انواع عسل
عسل مواد غذایی مایع با طعم بسیار لذیذی است.عسل از زنبورستان هایی استخراج می شود که زنبورها شهد گل و گیاه را تغذیه می کنند. عسل انواع مختلفی دارد که با توجه به گیاهانی که زنبورهای عسل از آنها تغذیه می کنند تفاوت دارند و به همین دلیل عسل اقلیم های مختلف با هم متفاوت و با توجه به انواع مختلف آن ، قیمت عسل متفاوت است. عسل از نظر خلوص و رنگ انواع مختلفی دارد و این همان چیزی است که در هنگام خرید عسل توجه مشتری را به خود جلب می کند. بعضی از آنها دارای رنگ طلایی روشن و برخی تیره هستند. شایان ذکر است که طعم شیرین عسل ناشی از مقادیر زیاد عسل است. فروکتوز ، گلوکز و مونوساکاریدها. این نوع قندها حدود 70 تا 80 درصد از اجزای عسل را نشان می دهند.
عسل از زمان های بسیار دور به عنوان دارو نیز مورد استفاده قرار گرفته است. تحقیقات نشان داده است که استفاده از عسل به عنوان درمانی توسط نیاکان ما درست بوده است. عسل حاوی انواع مختلفی از ویتامین ها ، مواد معدنی و نمک است و همچنین دارای خاصیت ضد باکتری است.
بسته بندی عسل
بسته بندی عسل یکی از فاکتورهای مهم در فروش عسل است و بر قیمت عسل تأثیر می گذارد. جعبه نقش اصلی را در جذب مشتری هنگام خرید عسل بازی می کند. بسیاری از تولیدکنندگان عسل توجه زیادی به کیفیت محصول دارند و این یک چیز خوب است ، و آنها می گویند که تولید و فروش عسل اصلی مشتری و سود می آورد. اما این درست نیست و تحقیقات نشان می دهد که هنگام خرید عسل ، مشتریان توجه زیادی به جعبه عسل دارند ، زیرا بسیاری معتقدند که شخصی که عسل اصلی را می فروشد ، باید زیبایی محصول و سهولت مصرف آن را در نظر بگیرد. محصولی که جعبه عسل نه بزرگ و نه کوچک باشد .
اهمیت بسته بندی عسل
برای اینکه عسل از دست زنبورداران به مشتریان در سراسر کشور منتقل شود نیاز به بستهبندی و حملونقل طولانیمدت دارد، بنابراین بستهبندی عسل راهحلی عالی برای حملونقل آسان عسل است.
برای بستهبندی عسل معمولاً میتوان از بطری پلاستیکی و شیشهای استفاده کرد، مزیت بطریهای پلاستیکی این است که شکننده نیستند.
بسته بندی ، ایمنی و کیفیت محصولات و توانایی بازاریابی آنها را تضمین می کند ، زیرا بهترین راه برای بازاریابی تهیه یک محصول خوب و با کیفیت است. شما برای فروش محصول تولیدی خود به یک روش بسته بندی بسیار خوب نیاز دارد ، برای جلوگیری از آسیب دیدن و حفظ سلامت و کیفیت محصول تا زمانی که به دست مصرف کننده می رسد.
با بسته بندی محصول می توان از تاریخ تولید ، مدت اعتبار ، نوع محصول و کلیه اطلاعات مهم در مورد آن که هم تولید کننده و هم مصرف کننده باید بدانند ، مطلع شد.
قیمت عسل
عوامل مختلفی باعث می شود که قیمت عسل انواع عسل طبیعی ، عسل خالص یا معمولی توسط فروشندگان به مشتریان عرضه شود. از آنجا که اجزای سازنده انواع عسل موجود در بازار تقریباً یکسان است ، اما در منابع ، استفاده از عسل طبیعی برای اثربخشی بیشتر و خواص بهتر بسیار توصیه می شود.
کیفیت عسل و مقدار قند موجود در آن در قیمت عسل موثر است؛ نوع عسل از جمله عسل سیاه دانه ، عسل چهل گیاه ، عسل سیدر یا عسل آویشن و عسل گشنیز, عسل کوهستان و مانند آن از نظر قیمت عسل ، کیفیت عسل و همچنین خواص درمانی متفاوت است. قیمت عسل طبیعی یا عسل وحشی که از از مراتع و علفزارها و کوهستان تهیه شده باشد نسبت به سایر عسل های دیگر گران تر است.
روش های تولید عسل
عسل از چند طریق تولید می شود و هر روش تولید دارای روشی برای حفظ کیفیت محصول است: عسل کوهی عسل کوهی عسلی است که توسط زنبورهای وحشی تولید می شود و انسان در تولید آن دخالتی نداشته و مردم آن را در کوه ها و غارها و در میان شاخه های درخت جستجو می کنند. تولید این نوع عسل کم است و به دست آوردن آن دشوار . این عسل متقاضی زیادی دارد و به همین دلیل قیمت این عسل بالاست.
عسل ارگانیک
عسل ارگانیک یکی از محصولاتی است که مشتریان زیادی دارد ، زیرا تولید کنندگان این نوع عسل از روش های سنتی و زنبورداری پیروی می کنند و از مواد افزودنی غیرطبیعی در روش تولید استفاده نمی کنند .
عسل سنتی
هزاران سال است که انسان در حال پرورش زنبور عسل است و با پیشرفت روزگار ، انسان تجارب مربوط به زنبورداری را کسب کرده و این تجربیات از پدر به پسر منتقل شده و زنبورداری برای برخی از افراد به حرفه ای تبدیل شده است ، اما اخیراً پیشرفت ، چندین روش در زنبورداری توسعه یافته و تولید عسل را تسهیل می کند. از طرف دیگر ، تعداد زیادی از تولیدکنندگان روشهای سنتی تولید خود را حفظ کرده و برای حفظ کیفیت عسل و حفظ مشتریانی که ترجیح می دهند از روش های صنعتی دور مانده اند. عسل به طور سنتی تولید می شود.
تولید جهانی عسل
تولید جهانی عسل از دهه شصت قرن گذشته به چند دلیل افزایش یافته است که می توان به افزایش درآمد جهانی اشاره کرد و این دلیل افزایش قدرت خرید در چندین کشور است و این دلیل تقاضا برای محصولات ثانویه ، کالاهایی که در خانه ضروری نیستند و با افزایش درآمد ، افراد این نوع محصولات را خریداری می کنند ، و این همان اتفاقی است که برای عسل افتاد ، و بسیاری از افراد به خرید عسل پرداختند محصولی لوکس پس از خوردن ، و به عنوان یک غذای مهم برای مهمانان ارائه می شد. این محصول در بسیاری از خانه ها و آشپزخانه ها وجود داشت و پس از انتشار چندین تحقیق در مورد فواید عسل ، عسل محبوبیت بیشتری پیدا کرد. خرید عسل با تقاضای زیاد برای آن ، باعث شد که بسیاری به زنبورداری مشفول شوند , و اطمینان دارند که بازار قوی برای خرید عسل وجود دارد که سودآوری کار آنها را تضمین می کند. از طرف دیگر ، زنبورداری شغلی است که اگر به درستی دنبال شود ، سودآوری خوبی دارد و این موضوع بسیاری را به زنبورداری تشویق می کند.
چین در رتبه نخست تولید عسل در کشورهای جهان قرار دارد و پس از آن ترکیه ، ایران و سپس ایالات متحده آمریکا قرار دارند. ده کشور برتر حدود 62 درصد از تولید عسل را تولید می کنند که عبارتند از: روسیه ، اوکراین ، مکزیک ، آرژانتین و اتیوپی ، علاوه بر سه کشور قبلا ذکر شده. آمارها نشان می دهد که این کشورها سالانه 1106953 هزار تن تولید می کنند و با این میزان ، این کشورها 62 درصد از تولید جهانی را تولید می کنند.
خلاقیت در بسته بندی عسل چه تاثیری در فروش عسل و قیمت عسل دارد؟
یکی از مواردی که در مورد افزایش فروش عسل در یک فروشگاه عسل علاوه بر سطح تقاضا در بازارهای جهانی برای فروش عسل مطرح شده است ، در واقع بسته بندی عسل است. مشتریان نسبت به کیفیت عسل و نوع بسته بندی بسیار حساس هستند ، هرگونه خلاقیت در بسته بندی عسل می تواند این محصولات را بیش از گذشته در معرض دید مشتری قرار دهد.
برای بسته بندی عسل می توانید از انواع ظروف شیشه ای به اشکال مختلف استفاده کنید. برچسب گذاری روی بسته بندی نیز می تواند عامل موثری در جذب مصرف کننده باشد. عوامل فوق بر قیمت عسل ، قیمت بسته بندی و قیمت فروش عسل تأثیر می گذارد.
معمولا فروشندگان عسل که ایده های جذاب تری از بطری و ظرف های بسته بندی عسل پیدا می کنند محبوبیت بیشتری دارند. رایج ترین و زیباترین بسته بندی عسل در فروشگاه های عسل ، ظروف شیشه ای است که به شکل یک شش ضلعی معمولی ساخته می شوند. این نوع طرح به دلیل شباهت آن به کندوی عسل انتخاب می شود ، بنابراین توجه مشتری را به خود جلب می کند. فراموش نکنید که در بسته بندی عسل ، برچسب گذاری شامل اطلاعات تغذیه ای ، استانداردها و گواهی بهداشت ضروری است.
عسل ایران
ایران یکی از بزرگترین کشورهای تولید کننده عسل است. تولید عسل در ایران و زنبورداری به هزاران سال قبل برمی گردد. ایران ویژگی هایی دارد که به تولید عسل کمک می کند. ویژگی ایران با طبیعتی زیبا از کوه ها ، دره ها ، رودخانه ها ، دشت های وسیع و گیاهان بسیار متنوع است. بسیاری از ایرانی ها زنبورداری را در کنار مشاغل دیگر انجام می دهند. بسیاری از زنبورداران در ایران ترجیح می دهند اصول سنتی پرورش عسل را رعایت کنند. اخیراً روش های صنعتی وارد زنبورداری شده اند .
خلاصه گزارش طرح توجیهی بسته بندی عسل 1400 :
1-عنوان فعاليت:
|
بسته بندی عسل
|
2-ظرفيت :
|
200 تن در سال
|
3-مجري طرح:
|
-
|
4-محل اجرا :
|
-
|
5-اشتغال طرح :
|
18نفر
|
6-سرمايه ثابت طرح :
|
50115.73میلیون ریال معادل پنج میلیارد و یازده میلیون و پانصد و هفتاد و سه هزارتومان
|
7-سرمايه در گردش :
|
23047.72میلیون ریال معادل دو میلیارد و سیصد و چهار میلیون و هفتصد و هفتاد و دو هزارتومان
|
8-سرمايه گذاري کل طرح :
|
73163.45میلیون ریال معادل هفت میلیارد و سیصد و شانزده میلیون و سیصد و چهل و پنج هزارتومان
|
9-ميزان زمين طرح :
|
2000متر مربع
|
10-ميزان زمين بنا :
|
1000متر
|
11-ميزان تسهيلات مورد نياز :
|
43898.07میلیون ریال معادل چهار میلیارد و سیصد و هشتاد و نه میلیون و هشتصد و هفت هزارتومان
|
12-نوع تسهيلات :
|
وام 5 ساله
|
13-نقطه سربه سر :
|
49.04%
|
14-مدت برگشت سرمايه :
|
5 سال
|
15-نرخ بازدهي سرمايه :
|
35.04%
|
16-تورم :
|
30%
|
16-نرخ تنزیل :
|
25%
|
فهرست مطالب موجود در طرح توجیهی بسته بندی عسل نگارش سال 1400:
|