توسط سمیه ملکی
10-8-2023 1:57:05 PM
ایده های خلاقانه کسب و کار | معرفی بهترین ایده های ایده های کسب و کار پولساز در ایران
شغل های پردرآمد بدون سرمایه در منزل
آیا می دانستید که حدود 4 میلیون نفر در ایالات متحده مشاغلی دارند که از راه دور کار می کنند؟ درست است، امروزه با پیشرفت وعلم و پیشرفت تکنولوژی، می توان با پوشیدن لباس خواب و نشستن روی مبل راحتی در خانه یا نوشیدن یک فنجان قهوه در رستوران مورد علاقه خود، درآمد کسب کنید!
قبل از اینکه به معرفی مشاغل و کسب و کارهای خانگی و دور کاری بپردازیم , توضیحی می دهم درباره اینکه توانایی و استعداد شما در راه اندازی یک کار بسیار مهم است , برای مثال کسی که با کامپیوتر و وبلاگ و سایت های اینترنتی آشنایی دارد , همین موضوع خودش می تواند نقطه مثبتی در راه اندازی کسب و کارش باشد.
و یا مثلا کسی که تجربه و تخصصی در خیاطی و یا آشپزی دارد , همه اینها می تواند راه اندازی کسب و کار خانگی را سرعت ببخشید.
در این پست هدف ما معرفی کسب و کارهای جدید و پرسود در ایران و همچنین معرفی کسب و کارهای نوپا که بیشتر در حوزه کامیپوتر و اینترنت است پرداخته ایم , پستی مربتط با مشاغل خانگی با سرمایه کم برای بانوان نیز قبلا منتشر کرده ایم که حتما مطالعه آن را به شما پینهاد می کنیم.
حال به معرفی کار با سرمایه کم در منزل با سرمایه کم و درآمد میلیونی می پردازیم:
دوره های آنلاین رایگان کارآفرینی و نوآوری
یک وبلاگ یا یک کسب و کار آنلاین راه اندازی کنید:
اینترنت پر از منابع مختلف است که به شما امکان می دهد از راحتی خانه خود کسب درآمد کنید. اگر عاشق نوشتن هستید، ایجاد وبلاگ خود یک گزینه بسیار عالی است که به طرق مختلف سود مالی برای شما به ارمغان می آورد که ممکن است شامل، اما نه محدود به موارد زیر باشد.
- بازاریابی وب
- فروش محصولات و خدمات.
- کار دیگری که می توانید برای کسب سود از اینترنت انجام دهید:
- ایجاد یک فروشگاه آنلاین.
- یک کانال یوتیوب ایجاد کنید.
- تجارت آنلاین.
- فریلنسری یا فریلنسر،
جایی که می توانید مهارت ها و تجربه خود را در کسب سود مالی سودآور سرمایه گذاری کنید. اکنون در یکی از پلتفرم های فریلنسری جهانی مانند https://freelancer.ir/ و یا https://ponisha.ir/ ثبت نام کنید و فرصتی را که با مهارت ها و توانایی های خود مطابقت دارد بیابید. مهمترین توصیه این است که قبل از اینکه Freelance را به عنوان کسب و کار اصلی خود انتخاب کنید، شروع به ایجاد شهرت خوب برای خود در این پلتفرم ها کنید ومشتریان قابل اعتماد دائمی به دست آورید.
برگزاری کلاس های خصوصی
چه قبلاً در زمینه آموزشی فعالیت داشته باشید و چه دانش و تجربه تدریس به دیگران را دارید، برگزاری کلاس های خصوصی در منزل می تواند ایده بسیار خوبی برای کسب درآمد از منزل باشد. یک برنامه زمانی مناسب برای خود تنظیم کنید و آن را اولویت بندی کنید، سپس راحت ترین زمان را برای برگزاری کلاس های خصوصی در زمینه تخصصی خود انتخاب کنید. این درسها ممکن است دانشآموزان مدرسه یا دانشگاه را مورد هدف قرار دهند، یا یک زبان خارجی یا زبان مادری شما را به افراد غیر بومی... و غیره آموزش دهند. نه تنها این، این کار برای انجام از راه دور در اینترنت نیز راحت است و می تواندی با ساختن کلیپ های آموزشی و فروش آنها در وبلاگ خود به درآمد غیر فعال خیلی خوبی برسید.
با آموزش آنلاین زبان عربی یا انگلیسی کار خود را به صورت خوداشتغالی شروع کنید.
فروش برنامه های تحصیلی :
بسیاری از معلمان و استادان با تجربه جدید در تهیه برنامه های آموزشی جدید با مشکل مواجه هستند و شما می توانید با پرداخت مبلغی این خدمات را ارائه دهید.
فروش آنلاین کالا و خدمات:
- فروش محصولات دست ساز
- محصولات را به صورت عمده خریداری کرده و به صورت آنلاین به فروش برسانید
- می توانید یک سایت که در حال حاضر مشغول به کار است را خرداری کنید و با مدیریت آن به کسب درآمد بپردازید .
- کلاس های آنلاین تدریس کنید.
- یک کسب و کار مبتنی بر خدمات راه اندازی کنید , مثل ارائه خدمات تایپ و ساخت فیلم ویدیو و بنر های آنلاین.
- فروش محصولات دیجیتال به صورت آنلاین
- در شبکه های مجازی مانند تلگرام و اینتساگرام برای خود پیج های تجاری بسازید و با کسب فالوور های بالا و گذاشتن تبلیغات از آن درآمد کسب کنید.
1. فروش محصولات دست ساز
آیا عاشق ساختن چیزهایی در خانه هستید؟ اگر عاشق صنایع دستی یا هنر هستید، چرا محصولات دست ساز خود را آنلاین نمی فروشید؟ به عنوان مثال، شما می توانید:
1- شمع درست کن
2- جواهرات ایجاد کنید
3- آثار هنری خلق کنید
4- غذای خانگی درست کنید
5- طراحی و دوخت لباس
6- لباس و پتو بافتنی
7- کاردستی مبلمان چوبی
هر آنچه که دوست دارید ایجاد کنید، فروش محصولات دست ساز راهی عالی برای تبدیل اشتیاق و علاقه شخصی به یک فرصت شغلی کار از خانه است.
از طریق بازاری مانند سایت دیوار و شیپور می توانید محصولات خود را بفروشید.
گفتنی است، شما همچنین می توانید از طریق هر دو کانال با ادغام Etsy Shopify به فروش بپردازید.
ایده های کسب و کار کوچک از خانه:
اگر این ایده کسب و کار خانگی توجه شما را جلب کرده است، با نوشتن لیستی از هر چیزی که می توانید ایجاد کنید شروع کنید. سپس، کمی تحقیق آنلاین انجام دهید تا ببینید دیگران چه چیزی می فروشند.
و بسیاری مشاغل دیگر که می تواند با سرمایه کم راه اندازی شوند و در بلند مدت به سودهای خیلی خوبی برسند.
در حالی که راههای بیشماری برای راهاندازی یک کسبوکار خانگی وجود دارد، کافی است که یکی از این مشاغل را انتخاب کرده و با جدیت دنبال نید تا به هدف خود که کسب درآمد و ایجاد اشتغال است برسید.
در ادامه میخواهیم پنج کسب و کار موفق در ایران را برای شما معرفی کنیم , مطمئن هستم این ایده ها و کسب و کارهای ایرانی موفق می تواند ایده مناسبی برای راه اندازی کسب و کار شما باشد.
معرفی پنج کسب و کار موفق در ایران
در دهه اخیر استارت آپ های ایرانی وارد فضای کسب و کار کشور شده اند. برخی از آنها به شرکت های ارزشمندی تبدیل شده اند که سودآوری بسیار بالایی دارند. نکته بسیار مهم این است که آن استارتاپ های بسیار موفق ایرانی نمونه مشابهی از استارتاپ های موفق هستند که به دلایل مختلف نمی توانند در ایران فعال باشند. به عنوان مثال، دیجی کالا، یکی از ارزشمندترین استارت آپ های ایرانی، محصولات آنلاینی مانند آمازون به فروش می رساند. استارت آپ های ایرانی بسیار موفق دیگری نیز از همین فرمول استفاده کرده اند. آنها یک شرکت یا کسب و کار موفق راه اندازی کرده اند که در ایران به عنوان یک استارت آپ ایرانی حضور ندارد.
البته این موضوع نباید باعث شود که فکر کنید همه استارتاپ های ایرانی کپی استارت آپ های خارجی هستند. برخی استارتاپ های ایرانی با ایده های بسیار خلاقانه ای شکل گرفته اند و توانسته اند در بازار ایران رشد کرده و موفق شوند. در ادامه به معرفی سه استارت آپ موفق ایرانی خواهیم پرداخت.
اسنپ
اسنپ نیز مانند اوبر اپلیکیشنی برای خدمات حمل و نقل است. اسنپ در سال 2014 به عنوان اولین ارائه دهنده خدمات حمل و نقل آنلاین متولد شد. رشد ماهانه این شرکت از سال 1393 تاکنون بیش از 100 درصد بوده است. اسنپ در 18 استان از 31 استان ایران فعال است و هدف آن ارائه خدمات سراسری در سراسر ایران است.
شایعه ای وجود دارد که اسنپ اولین استارت آپ ایرانی یونیکورن است. شهرام شاهکار، مدیرعامل این شرکت در یک کنفرانس مطبوعاتی ارزش اسنپ را بین 1.4 تا 1.7 میلیارد دلار اعلام کرد.
اما این ارزیابی بر اساس سفرهای روزانه اسنپ و مقایسه آن با استارت آپ های مشابه در آسیا و خاورمیانه حدس می زند. مالک اصلی شرکت اسنپ، گروه اینترنت ایران است. MTN و ایرانسل از جمله سهامداران این گروه هستند.
قوی ترین رقیب اسنپ در بازار ایران تپ 30 است که حدود 100 میلیون دلار تخمین زده می شود.
دیجی کالا
دیجی کالا یک فروشگاه اینترنتی ایرانی است که امکان ارسال کالا به سراسر کشور را دارد. در این فروشگاه می توانید هر محصولی (از لوازم الکترونیکی گرفته تا ماشین و پوشاک) غیر از مواد غذایی خریداری کنید. این شرکت در سال 1385 توسط حمید و سعید محمدی تاسیس شد. این شرکت در سال 2017 دارای 2600 پرسنل بود.
در ابتدای تأسیس، وب سایت (Digikala.com ) تنها ابزارهای دیجیتال (موبایل، تبلت و غیره) را ارائه می کرد. سپس شروع به فروش محصولات دیگری کرد و اکنون به فروش طیف گسترده ای از محصولات ادامه می دهد. در حال حاضر دیجی کالا حدود 80 درصد از بازار خرده فروشی آنلاین ایران را در اختیار دارد.
بر اساس آمار وب سایت الکسا در سال گذشته، پس از گوگل، وب سایت دیجی کالا با بیش از 500 هزار بازدید روزانه، دومین سایت پربازدید در ایران بوده است. اما اکنون این سایت در رتبه سوم محبوب ترین سایت های ایرانی قرار دارد. همچنین در گزارشی که واشنگتن پست در سال 2015 منتشر کرد، دیجی کالا روزانه 3000 سفارش دریافت می کند. اما به گفته سعید محمدی، یکی از بنیانگذاران این شرکت، این شرکت روزانه حدود 2000 سفارش دریافت می کند.
در سال 2017، سرمایه گذاری اینترنتی بین المللی هلند، Cooperatief، 21 درصد از سهام دیجی کالا را به قیمت 100 میلیون دلار خریداری کرد. بنابراین می توان ارزش دیجی کالا را بیش از 500 میلیون دلار تخمین زد.
کافه بازار
کافه بازار یک بازار ایرانی برای اپلیکیشن های گوشی های هوشمند است. کافه بازار مانند گوگل پلی و اپ استور است. کافه بازار در سال 1389 توسط تعدادی از دانشجویان دانشگاه شریف ایجاد شد. پس از اینکه گوگل پلی و اپ استور محدودیت هایی را برای کاربر ایرانی ایجاد کردند (از سال 2008 تا 2014 به دلیل تحریم های سازمان ملل متحد علیه ایران)، کافه بازار خود را به عنوان بازاری برای اپلیکیشن های اندروید در ایران معرفی کرد و توانست به رشد بالایی در بازار دست یابد.
در سال 2017، ارزش اپلیکیشن های مبادله شده از طریق کافه بازار 45 میلیون دلار برآورد شده است. سود خالص کافه بازار در سال جاری بیش از 10 میلیون دلار بوده است.
در حال حاضر کافه بازار صاحب چند استارتاپ موفق دیگر از جمله دیوار است. کافه بازار و مجموعه ای از شرکت های متعلق به آن تحت حمایت هزار داستان اداره می شود. شرکت تعاونی سرمایه گذاری اینترنتی بین المللی هلند در سال جاری با خرید 10 درصد از سهام خود، 38 میلیون دلار در کافه بازار و دیوار سرمایه گذاری کرد. بنابراین از آنجایی که ارزش ده درصد سهام 38 میلیون یورو است، می توان گفت ارزش هلدینگ هزار داستان 380 میلیون یورو (460 میلیون دلار) است.
آپارات
آپارات یک وبسایت اشتراکگذاری ویدیو است که در سال 2011 ایجاد شد. در واقع پس از اعمال محدودیتهایی از سوی دولت ایران برای دسترسی به وبسایتهایی مانند یوتیوب، آپارات فعالیت خود را به عنوان نمونه اولیه ایرانی آغاز کرد. چهار سال پس از شروع به کار سایت، حساب ریاست جمهوری ایران به طور رسمی در این سایت ایجاد شد که نقطه شروع ایجاد حساب های کاربری رسمی در این سایت شد. در سال 1396 بیش از 2000 حساب رسمی متعلق به اشخاص حقیقی و حقوقی، مشاغل و غیره در آپارات فعال بوده است.
به گزارش الکسا، آپارات پس از گوگل پربازدیدترین وب سایت ایرانی است که بیشترین بازدیدکننده را در بین ایرانی ها دارد. همچنین در بین 200 وب سایت محبوب جهان قرار دارد.
دیوار
دیوار یک وب سایت و اپلیکیشن برای اشتراک گذاری نیازها و خرید و فروش آنلاین دست دوم است. در واقع این استارتاپ معادل وب سایت eBay در ایران است. دیوار توسط کافه بازار در سال 1391 به عنوان یک پلتفرم تبلیغات اینترنتی ایجاد شد و متعلق به کافه بازار است.
کاربران می توانند تبلیغات خود را به صورت رایگان در دیوار به اشتراک بگذارند. یکی از پرطرفدارترین بخش های دیوار آگهی های حوزه مسکن و املاک است. این قسمت دیوار به قدری مورد استقبال کاربران قرار گرفت که اعتراض گسترده بنگاه های معاملات ملکی را در پی داشت.
دیوار هیچ کارمزدی برای مبادلات انجام شده توسط کاربران دریافت نمی کند. طرح درآمد دیوار بر اساس تبلیغات و هزینه هایی است که کاربران می توانند به صورت اختیاری به عنوان خرید درون برنامه ای پرداخت کنند. در سال 2017 درآمد سالانه دیوار حدود 4 میلیون دلار بوده است. با احتساب هزینه سالانه، درآمد خالص دیوار حدود 2000 میلیون دلار بوده است.
دیوار اولین سرویس استارت آپی ایرانی است که خدمات خود را در خارج از ایران ارائه می کند. دیوار در سال 2016 خدمات خود را در افغانستان آغاز کرد و اکنون کاربران شهرهای کابل، هرات، قندهار و مزار شریف می توانند از دیوار برای اشتراک گذاری تبلیغات خود استفاده کنند.
رقیب اصلی دیوار در بازار ایران شیپور است. شیپور برخلاف دیوار هنوز سوددهی نداشته است اما با جذب سرمایه گذار از جمله یک شرکت روسی در سال گذشته توانسته به رشد خوبی دست یابد.
|