طرح توجیهی چمن مصنوعی فوتسال

طرح توجیهی چمن مصنوعی فوتسال - هزینه احداث چمن مصنوعی فوتسال در سال 97

چمن مصنوعی فوتسال

مجموع شرایط محیط زیستی به‌ویژه آلودگی هوا، توصیه‌های پزشکی را به این سمت‌وسو برانگیخته که فعالیت‌های ورزشی می‌بایست در فضاهای بسته انجام شوند. درنتیجه‌ی این امر میل و شورِ علاقه به فوتبال هم راهی سالن گردیده و مفهوم تازه‌ای به نام "چمن مصنوعی فوتسال" پدید آمده است.
اگرچه فوتسال به‌نوعی بازی فوتبال درون سالن است اما طرح و بحث امروز ما راجع به فوتسال در زمین چمن مصنوعی بدون سالن و در فضای باز است.
زمین فوتسال چمن مصنوعی
طرح توجیهی ساخت زمین فوتسال چمن مصنوعی
لینک خرید در ادامه
امروزه با توجه به کمبود آب در کشور عزیزمان و در مقابل، مصرف زیاد آب برای احداث باشگاه با چمن طبیعی و حفظ و نگهداری و مراقبت از چمن طبیعی، خیل عظیم مدارس (در تمامی مقاطع)، دانشگاه‌ها و حتی سازمان‌هایی که برای کارکنان خود سالن کرایه می‌کنند (از خود سالن دارند) به دنبال ارائه‌ی چمن مصنوعی فوتسال هستند، اگر به این موضوع علاقه دارید در سطرهای آینده به‌تفصیل موضوع را بررسی کرده‌ایم و به‌تمامی سؤالات پیرامون چمن مصنوعی فوتسال پاسخ داده‌ایم.
مراحل ساخت زمین چمن مصنوعی

هزینه ساخت زمین فوتسال چمن مصنوعی در سال 97

مثل همیشه هر پیشنهادی در وهله‌ی اول نیاز به بررسی مالی دارد. سعی می‌کنیم خیلی خلاصه نشان دهیم که هزینه‌ی احداث چمن مصنوعی در سال جدید به چه شکل خواهد بود و آیا رفتن به سمت چمن مصنوعی فوتسال صرفه‌ی اقتصادی دارد یا خیر.
اجازه دهید خودمان ننویسیم و به یک نقل‌قول از سایت artificialgrassliquidators.com ارجاع دهیم. در این پایگاه اینترنتی نوشته‌شده که شاید در گام اول هزینه‌ی احداث چمن مصنوعی فوتسال، رقم غیرقابل‌توجیهی باشد، اما عملکرد درازمدت نشان خواهد داد که بازگشت سرمایه تضمینی است.

بنا بر برآوردهای مالی که توسط این شرکت انجام‌شده است هزینه ساخت یک باشگاه فوتسال در سال 1397 بدون احتساب قیمت زمین حدود 300 میلیون تومان است که از این مقدار حدود 65 میلیون تومان برای زیرسازی، 50 میلیون برای ساختمان‌سازی، نصب و اجرای چمن 140 میلیون و مابقی برای تأسیسات و ...در نظر گرفته‌شده است.

این در حالی است که هزینه‌ی احداث باشگاه ورزشی با چمن طبیعی مقرون‌به‌صرفه تر به نظر می‌رسد اما در درازمدت هزینه‌های جاری چمن طبیعی بسیار بیشتر از چمن مصنوعی است.


 
طرح توجیهی زمین ورزشی
طرح توجیهی ساخت زمین فوتسال چمن مصنوعی

 
از شما دعوت می‌کنم به ادامه مقاله توجه نمایید
ما همین مسئله را بررسی کرده‌ایم و در اینجا نتایج را در چند بند بیان می‌کنیم و اصطلاحاً سبک و سنگین کردن کار را به عهده‌ی شما می‌گذاریم.
مزایای اقتصادی
قبل از هر چیز توجه داشته باشید که چمن مصنوعی این قابلیت را دارد که در محیط بسته‌ی یک سالن اجرا شود و به همین خاطر است که ما می‌گوییم چمن مصنوعی فوتسال، آیا می‌توان چمن طبیعی را در فضای سرپوشیده اجرا کرد؟ به‌واقع ایده‌ی محشری است که سالن خود را در قالب چمن ارائه خواهید داد، اما بازهم از منظر اقتصاد مهندسی موارد زیر را به‌عنوان مؤلفه‌های تأثیرگذار مدنظر داشته باشید:


 
ایده جالب زمین چمن مصنوعی فوتسال
همانگونه که در تصویر می بینید در ساخت زمین چمن فوتسال می توان از مکان های بلا استفاده اما دارای سایه مانند زیر پل های هوایی استفاده کرد
لینک خرید طرح در ادامه
 
   در گام اول باید گفت که چمن مصنوعی هزینه‌ی تهیه‌ی بذر، کشت، کود و اموری ازاین‌دست را ندارد؛
    چمن مصنوعی پس از اجرا محدودیت استفاده ندارد (چمن طبیعی باید حداقل 24 ساعت پس از هر استفاده استراحت کند، اما چمن مصنوعی می‌تواند پشت سر هم مورداستفاده قرار بگیرد)؛
    چمن مصنوعی تعمیر و نگهداری راحتی دارد (یک چمن مصنوعی فوتسال می‌تواند به‌طور میانگین عمری برابر 4000 ساعت مفید را در اختیار شما قرار دهد)؛
    چمن مصنوعی در همه‌ی شرایط آماده‌به‌کار است (شاید هوا گرم شود و کیفیت کف‌پوش سالن یا چمن طبیعی نزول کند یا سطح سالن مورد شست‌وشو قرار بگیرد و اموری ازاین‌دست، اما چمن مصنوعی سالنی در همه حال آماده‌به‌کار است).
    چمن مصنوعی امنیت و سلامت را تضمین می‌کند (آسیب‌دیدگی روی چمن بی‌کیفیت به دلیل پستی‌وبلندی و البته کف‌پوش سختِ سالن به وقوع می‌پیوندد، اما سطح چمن مصنوعی هم یکدست و هموار است و هم نرم، درنتیجه حادثه‌ای در چمن مصنوعی فوتسال متصور نخواهد بود).
محدودیت‌ها (مسئله‌ای که نمی‌توان از آن به‌راحتی عبور کرد)


 
اجرای زمین فوتسال
همان‌طور که گفته شد چمن مصنوعی فوتسال یک‌بار "اجرا" است و مدت‌های مدید استفاده.
 
درنتیجه چگونگی اجرا و ساخت در همان ابتدای کار امری است حیاتی در کیفیت استفاده. همین امر سبب ارتقای اهمیت زیرسازی چمن مصنوعی می‌شود، به‌بیان‌دیگر نمی‌توان روی فواید ذکرشده در بخش بالا حساب باز کرد اگر اجرای زیرسازی کیفیت لازم را نداشته باشد.
زیرسازی زمین فوتسال چمن مصنوعی
اگر قصد دارید سالن فوتسال خود را به چمن مصنوعی مجهز کنید، باید یک زیرسازی درجه‌یک را تدارک ببینید. فیفا برای این کار قوانین و استانداردهای مشخصی دارد، هم خود می‌توانید آن‌ها را مطالعه کرده و در اختیار پیمانکار قرار دهید و هم می‌شود با مراجعه به پیمانکارهای تخصصی از حسنِ اجرای آن‌ها اطمینان کسب کنید.
وبسایت چمنزار در این زمینه به صورت تخصصی در حال کار است
در اینجا ما گزیده‌ای از اقدامات لازم برای زیرسازی زمین فوتسال را در دو مرحله ارائه داده‌ایم.
1.    زهکشی زمین؛
2.    زیرسازی چمن.


 
برش چمن مصنوعی

این تصویر برشی است از اتفاقی که باید در سطح سالن شما رخ دهد، اگر بخواهیم خلاصه بگوییم پس از عملیات زهکشی دورادور محیط بتن‌ریزی می‌شود (در تصویر Concrete Curbing مشخص است) و از این طریق اصطلاحاً جدول‌کشی صورت می‌گیرد، سپس روی بستر آماده‌شده به ترتیب شوک پد، بکینگ، شن سیلیس، گرانول لاستیک و چمن مصنوعی قرار داده می‌شوند (ریشه‌ی چمن مصنوعی تا شوک پد پایین قرار دارد). همان‌طور که مشخص است کار علی‌رغم ظاهر ساده نیاز به یک پیمانکار مجرب دارد و کاری همگانی نیست، شاید بزرگ‌ترین چالش اجرای چمن مصنوعی فوتسال هم همین امر باشد.
البته برای احداث زمین‌های فوتسال و زمین‌های کوچک ورزشی نیاز به زه کشی نیست و با یک شیب ملایم در اطراف زمین قابل جبران است که قطعاً این کار هزینه بسیار کمتری در بر خواهد داشت.


 

ابعاد زمین چمن مصنوعی فوتبال و فوتسال
اگر با محدودیت مکانی مواجه هستید یا قصد ساخت از صفرتا 100 رادارید حتماً در ذهن خود این سؤال را می‌پرسید که برای اجرای چنین پروژه‌ای زمین باید دارای چه ابعادی باشد.
در این قسمت هم به‌صورت شما تیک به شما نمایش می‌دهیم که زمین فوتبال و فوتسال با چمن مصنوعی نیازمند چه ابعادی هستند.
ابعاد زمین چمن مصنوعی  فوتسال
برای اجرای چمن مصنوعی فوتبالی که ابعاد مشخص است، هر طور که زمین چمن طبیعی ساخته می‌شود دقیقه در همان بازه‌ی ابعاد چمن مصنوعی هم اجرا خواهد شد، در تصویر زیر هم به فوت و هم به متر تمامی ابعاد ازجمله خط‌کشی‌ها ارائه‌شده است (طول کلی زمین از 92 تا 120 متر و عرض بین 45 تا 90 متر انتخاب می‌شود):
 فوتسال در زمین بسکتبال بازی می‌شود. درنتیجه اگر بخواهید استاندارد یک زمین فوتسال با چمن مصنوعی ایجاد کنید باید ابعادی که در ادامه ارائه می‌شوند را رعایت کنید. البته حالت‌های دیگری هم وجود دارد که پس از استاندارد فیفا به آن‌ها اشاره خواهیم کرد (طول کلی از 25 الی 42 متر و عرض کلی بین 15 الی 25 متر).
 
البته شایان‌ذکر است که در مسابقات بین‌المللی این ابعاد برابراست با: طول، حداقل 38 مترو حداکثر 42 متر. عرض، حداقل 18 مترو حداکثر 25 متر. اندازه  دایره وسط زمین 3 متر، فاصله نقطه پنالتی تا خط دروازه 6 متر و اندازه دروازه‌ها به این صورت خواهد بود که فاصله بین دو تیر دروازه 3 مترو ارتفاع تیر افقی تا سطح زمین 2 متراست.


 
در طرح پیش رو کل مساحت زمین چمن 1050 متر در نظر گرفته‌شده است که ترجیحاً نزدیک به استاندارد جهانی است.

باری، به‌عنوان حسن ختام بحث، گریزی می‌زنیم به افکار دورودراز، شاید از الآن برای ساخت و احداث چمن مصنوعی فوتسال و میزبانی از تیم‌های حرفه‌ای فوتبال برنامه‌ریزی می‌کنید، بله این امر شدنی است اما باید در ابعاد تمرینی تیم‌های فوتبال انجام گیرد (تیم‌ها در تمرینات لزوماً در تمامی مساحت زمین کار نمی‌کنند و آن را بخش بخش به خدمت می‌گیرند).
 
 
زمین‌های تمرینی فوتبال معمولاً در عرض 30 متری و طول 45 الی 50 متری ایجاد می‌شوند، درنتیجه اگر مساحت قابل‌توجهی را چمن مصنوعی فوتسال کنید، می‌توانید با ایجاد امکانات مناسب از تمرین تیم‌های حرفه‌ای هم میزبانی داشته باشید.
به دلیل قیمت بسیار بالای زمین در مراکز شهرها یا به‌طورکلی نواحی شهری ایجاد یک زمین ورزشی مقرون‌به‌صرفه نیست، اما می‌توان با اخذ زمین از اداراتی همچون زمین شهری یا منابع طبیعی در حومه شهرها اقدام به احداث باشگاه نمود
از مزیی باشگاه می‌توان به این نکته اشاره کرد که با سرمایه نسبتاً پایین و هزینه‌های جانبی کم می‌تواند به‌طور مستمر سود نسبی را عاید شما کند. که تا سال‌های متمادی ادامه داشته باشد.

محل اجرای طرح
مشخصات متقاضیان
نوع فعالیت و محصولات تولیدی :
زمین مورد نیاز برای احداث دامداری
مشخصات متقاضیان
نوع فعالیت یا محصولات تولیدی :
ساختمان سازی

ماشین آلات و تجهیزات (مشخصات فنی آنها )
تاسیسات عمومی و تجهیزات با مشخصات فنی
وسایل حمل و نقل
محاسبه نقطه سر به سر
درصد فروش در نقطه سربه سر
محوطه سازی
سود و زیان ویژه )سود)
ارزش افزوده خالص و نا خالص و نسبت های آن:
مواد اولیه و بسته بندی
آب ،برق ،سوخت مصرفی
برآورد هزینه تعمیرات ونگهداری
برآورد حقوق و دستمزد نیروی انسانی
 برآورد هزینه ثابت
هزینه های سرمایه ای
هزینه قبل از بهره برداری
برآورد سرمایه در گردش
نحوه سرمایه گذاری کل
برآورد هزینه استهلاک پس از اجرای توسعه :
هزینه تولید سالیانه
قیمت تمام شده
قیمت فروش
محاسبه نقطه سر به سر
درصد فروش در نقطه سربه سر
سود و زیان ویژه
ارزش افزوده خالص و نا خالص و نسبت های آن:
سرمایه ثابت سرانه
کل سرمایه گذاری سرانه
نرخ بازدهی سرمایه
دوره برگشت سرمایه
 

خلاصه گزارش

 

1-عنوان فعاليت:

زمین چمن مصنوعی

2-ظرفيت :

365روز در سال

3-مجري طرح:

-

4-محل اجرا :

-

5-اشتغال طرح :

2نفر

6-سرمايه ثابت طرح :

3051.59میلیون ریال

7-سرمايه گذاري کل طرح :

3210.75میلیون ریال

8-ميزان زمين طرح :

1200متر مربع

9-ميزان زمين بنا :

100متر

10-ميزان تسهيلات مورد نياز :

2247.53میلیون ریال

11-نوع تسهيلات :

وام

12-نقطه سربه سر توليد :

63%

13-مدت برگشت سرمايه :

4سال

14-نرخ بازدهي سرمايه :

18%

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خرید آنلاین
خرید

نویسنده

سمیه ملکی
  قیمت:20000تومان

ممکن است از این مطالب خوشتان بیاید

مطالب مرتبط

دیدگاه های شما

افزودن یک دیدگاه